1e vlucht

Gestart door vijinenruby, augustus 07, 2007, 19:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vijinenruby

hallo allemaal misschien een hele domme vraag maar ik moet hem toch vragen..

ik heb nu 2 dagen een parkiet van 8 weekjes oud en sins gister ben ik non stop met hem bezig geweest tot vanmiddag half 4 omdat ik moest werken en nu ben ik weer lkkr met hem bezig en als ik nu me hand in zijn kooitje doe dan blijft ie heeeeeeel rustig en als ik me hand naar hem toe schuif gaat ie er vanzelf op zitten zonder voer of trosgierst gister lukte dat nog niet toen had ik een beetje voer gebruikt steeds even een pauze en dan weer proberen en nu kan ik hem gewoon lekker aaien hij komt vanzelf op me hand of vinger zitten ook bij me vriendin is dat het geval ik kan de hele kooi rond gaan met hem zonder dat ie in paniek uit breekt enzo ook aaien gaat goed. maar hijs nog wel een beetje stilletjes,, maar mijn vraag:

wanneer kan ik hem laten vliegen? zal ik gewoon nog een weekje wachten en dit blijven herhalen of kan hij nu al een rondje maken? misschien loop ik te hard van stapel en komt het door de vele aandacht die we hem de afgelopen 2 dagen hebben gegeven dat hij nu al zo 'tam' is of  is er wat anders? hij is zoiezo niet bang...

groethjes vijin en ruby

DarkWolf

Ik zou voor alle zekerheid toch nog even wachten. Je parkiet moet toch nog wennen aan de omgeving. Het is wel al heel goed dat hij bij jullie komt zonder paniek ;D Hebben jullie hem van een hobbykweker? Die nemen hun parkiet vaak elke dag enkele minuten uit het nest, die parkietjes zijn ook al wat tammer.

vijinenruby

ehmm nee denk het niet :P heb hem bij ons in het stadje bij Faunaland gehaald..ik weet niet of die mensen zelf kweken,, maar als dat het geval zou zijn dan snap ik waarom hij al een beetje gewend is:) maar heel erg bedankt voor je informatie want het kriebelt wel om hem toch even een rondje te laten zoefen :P hahaha mijn vorige parkiet kwam wel bij een kweker vandaan,, maar die was denk ik veeeeeel te jong want hij had om elk teentje een rond balletje ik weet niet wat het was maar ik kon ze er ook niet af peuteren helaas heeft deze vriend het niet langer dan 3 weekjes volgehouden,, zelf denk ik dat hij te jong en misschien al ziek was,, want ik kon die balletjes niet verklaren en heb er ook naar gezocht op het forum enzo,, en vliegen kon die ook al niet en deze vriend kan al vliegen en is 8weekjes:) dus misschien weet 1 van jullie wat die gekke bolletjes zijn want dan weet ik ook eindelijk wat het was ;) alvast bedankt

Anita1983

Hallo Vijinenruby,

Gefeliciteerd met je nieuwe parkietenvriendje  ;D
Wat fijn dat hij al zo snel aan je gewend raakt!
Voor het rondvliegen zou ik nog even wachten... (een dag of 2). Het is goed dat je parkietje vanuit zijn kooitje even goed zijn omgeving kan leren kennen.
Als je denkt hij eraan toe is en inderdaad rustig op je vinger blijft zitten, kun je hem voorzichtig uit zijn kooitje halen. Zorg wel voor voorzorgsmaatregelen voordat je je parkietje uit zijn kooitje haalt. Kijk maar even bij de volgende link:  http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Erg verdrietig dat je vorige parkietje al zo jong gestorven is  :(
De bobbeltjes op de teentjes van je vorige parkietje kan ik ook niet verklaren  ??? Had hij wel nageltjes aan zijn teentjes?
Misschien zouden het mijten/parasieten geweest kunnen zijn? Mocht het nog eens voorkomen dat je iets vreemds aan je parkietje ontdekt, ga er dan in geen geval zelf aan zitten/peuteren. Het is in dat geval beter om naar een dierenarts te gaan, zodat deze kan vaststellen wat het is.

Veel plezier met je parkietenvriendje en het tam maken van hem!!!
Liefs, Anita

vijinenruby

ja hij had wel nagels.. en daar zaten die bobbels overheen. en op 1 nageltje niet..k heb me parkietje nog niet los gelaten, heb hem net sins 1 dag in een grotere ruimere kooi gezet omdat ik eerst een ronde kooi had en niet goed was.. dus hij is weer een beetje van slag:) maar dat komt wel goed denk ik zo:) dus ik wacht er nog even een paar dagen mee todat ik hem weer zonder problemen op me vinger krijg haha:)


groetjes vijinenruby

DarkWolf

Maar welke bobbels zijn dat? Zo bobbels aan de onderkant van hun poten (net achter hun tenen)?

vijinenruby

als je ze voetjes hebt en waar de nagels horen te zitten,, daar zaten die ballejtes omheen en na een week was er van 1 teentje een balletje af,, ik weet niet meer precies hoe het er uit zag maar volgens die kweker kon het geen kwaad.. maar hij heeft het niet lang volgehouden