afstandelijk of verlegen?

Gestart door Plevier, augustus 06, 2007, 20:42:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Plevier

Hallo,

Ik heb nu twee maanden een popje dat bijna vier maanden oud is. Ze is erg tam maar doet wat afstandelijk. Ze komt wel bij me, maar meestal moet ik haar lokken met een speeltje. Samen met een balletje spelen gaat goed, maar zodra ik haar persoonlijk aandacht geef gaat ze haar veren poetsen of iets anders doen (eerlijk gezegd vind ik dat ze wel heel erg vaak haar veren poetst). Wat moet ik hiervan denken? In eerste instantie dacht ik dat het verlegenheid was, maar die fase zou na twee maanden toch voorbij moeten zijn?

Mijn moppie

Een parkiet poets heel veel zijn veren, zo kan hij alle stukjes vuil verwijderen zoals schilfertjes. Hij verdeelt het vet zodat zijn veren waterafstotend zijn en de regen hem niet deert.
Als de parkiet zich bij jou zit te verzorgen dan voelt hij zich vast op zijn gemak. :D

Safrena

Hey Vrek

Als je met een parkietje aan het spelen bent, en hij/zij gaat plots eten of de veren poetsen is dat vaak omdat ze inderdaad wat verlegen zijn, en op dat moment niet meteen weten hoe ze moeten reageren ;)
Dit kan zelfs voorkomen bij parkietjes die al jaren heel tam zijn ;)

Gewoon lekker verder spelen en oefenen maar zonder hem/haar te dwingen.

Vele groetjes

Plevier

AHA! Verlegenheid kan dus erg lang duren.
Bedankt voor de tip.

Mars

Citaat van: verk op augustus 11, 2007, 08:03:15
AHA! Verlegenheid kan dus erg lang duren.
Bedankt voor de tip.


Ik zou nog graag even op willen merken dat ik vind dat je parkietje al erg veel met je wil doen. Heb een beetje meer geduld. Ik denk dat veel parkieteneigenaren maar wat graag zouden willen dat hun parkietje van 4 maanden met hun met een balletje wil spelen.

Nogmaals voor iedereen die een parkietje koopt: parkietjes worden meestal niet van de ene op de andere dag super tam. Daar gaat tijd in zitten, bij de een wat meer dan bij de ander.

Dus zoals Safrena al schrijft: gewoon lekker veel verder met hem spelen, dan komt het vanzelf goed.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..