3cc Sulfatrim...

Gestart door PadjeNR1, augustus 06, 2007, 18:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PadjeNR1

 ??? Hi Everybody,

Zoals sommigen weten ben ik 1 vd trotse eigenaren van Rocky!

Lately gaat t alleen niet zo geweldig met onze held, na een periode fungizone is hij nu over op Sulfatrim op aanraden van
Dr Bastiaansen (Dierenkliniek De Baronie).

Echter.. moeten we de Sulfatrim mengen met water... 3 cc op 1 liter water...

Misschien ben ik niet zo slim... maar kan iem. me vertellen hoeveel 3cc is ??

Valt dat af te lezen op een ''spuitje'' bijvoorbeeld ?

Please help me out...


Heb nl het idee dat ik hem teveel heb gegeven, hij drinkt nauwelijks uit zijn bakje, en zodra de kraan open gaat komt ie aanvliegen en gaat ie ''schoon'' water drinken... ???

gr. Padje


Sanne

#1
Hoi Padje,

Een cc is een kubieke centimeter en dat is gelijk aan 1 ml (mililiter). Een cc is dus hetzelfde als een ml. Op normaal formaat spuitjes moet je dat wel af kunnen lezen. Op de meeste spuitjes staat de maatverdeling in ml (maar controleer dit voor de zekerheid wel even goed).

1 ml = 0,001 liter (= 1/1000 liter)

Groetjes Sanne


Mars

Het nadeel van medicijnen door het water is dat parkietjes lag zonder water kunnen als ze willen. Dus als jij merkt dat je parkietje, met de juiste dosering, morgen nog niet drinkt uit het bakje, dan kun je beter even contact opnemen met de DA. Want als het medicijn niet ingenomen wordt, dan helpt het ook niet ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

PadjeNR1

Klopt inderdaad... haha die stiekemerd kwam telkens als een gek aanvliegen als hij de kraan hoorde lopen.

Normaal dronk hij daar nooit water, maar nu ineens wel.

We hebben nu besloten in overleg met de DA om het gewoon via een spuitje toe te dienen.... Nadeel van dit medicijn is wel dat Rocky vrijwel direct na inslikken enorm begint te kokhalzen en er komt veel speeksel uit zijn bekkie. Vervolgens gaat ie heftig schudden en zit zijn koppie helemaal onder en zijn oogjes dicht....

Na ongeveer een kwartier wordt hij iets rustiger en na een uur is hij weer enigszins instaat om zelf rond te lopen/vliegen...

Hoop maar dat we er goed aan doen om met dit medicijn door te gaan...

Signs

Geef het spul niet in 1 keer. Geef een klein beetje, wacht even, geef dan weer wat.

Succes!

Parkieten-Freak

Eventueel kun je een druppel medicijn op een stukje brood druppelen en dan geven.


Mars

Het kan natuurlijk zijn dat hij kokhalst van de smaak. En dat kan veel energie kosten.
Wat ik me afvraag: hoeveel cc moet je nu geven? Want als je eerst 3 cc moest mengen door water, dan zou hij met vier slokjes op een dag (als hij dat al zou binnenkrijgen) natuurlijk nooit die drie cc binnenkrijgen. Dus ik neem aan dat je nu minder moet geven?

groeten Marcia

Tegelijk met PF  ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Hij hoeft geen 3ml binnen te krijgen, hij moet drinken van een 0,3% oplossing van Sulfatrim in water.
Als hij een paar druppels van deze oplossing binnenkrijgt, lijkt me dat voldoende. ;)


PadjeNR1

thanks 4 the replys,

Ik heb de DA gesproken en hij gaf aan om het te mengen met papagaaienpap  ::)

Helaas staat mijn huis niet bol van de papagaaienpap... dus ik heb het gemengt met een schijfje banaan (waar rocky helemaal weg van is) en een klein beetje water en dat hebben we hem gegeven via een spuitje.

Hij vond t nie echt lekker haha maar gelukkig niet hoeven kokhalzen en vandaag heeft ie bijzonder veel energie... nog een paar daagjes volhouden, ben benieuwd.

Hoop echt dat het nu eindelijk eens gaat werken, zo zielig voor mijn vriend  :P

Overigens staat op de verpakking kuurtje van 3 tot 5 dagen  en 3cc op 1 liter water mengen.
Wanneer we nu 1x per dag zo'n spuitje vullen en dat aan hem geven, zou dat voldoende zijn... of is 2x per dag verstandiger...

(I know, vraag hoort thuis bij mijn DA, maar die is op vakantie).

Thankszzz again,

padje