"Nieuw parkietje!

Gestart door Dianntjee, augustus 06, 2007, 15:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dianntjee

Hallo Allemaal!

Ik heb weer nieuwe parkietjes, 2 stuks heb ik gehaald.
Een blauw met grijs, en een felblauw met wit en geel.
De blauw met grijs heet Twix, de andere heet Joppie.
toen ze uit het kooitje van de dierenspeciaalzaak werden gehaald, en in een doosje werden gestopt, Waren ze aan het krijsen! niet normaal. ze waren het er niet mee eens, En Twix maar fladeren in dt doosje..
Toen dat meisje de beestjes op de toonbank legde, beweegde de 2 doosjes, ze zijn dus zeker gezond, want lawaai konden ze maken!
Ik weet nog niet wat voor een geslacht ze hebben zegmaar, Joppie heeft al een iets blauwe neusdop, alleen dat kann nog veranderen is mij verteld.
Dat meisje zij ook dat je het beste een popje en een mannetje moest hebben, die konden beter met elkaar omgaan, ikzelf heb iets anders gelezen, wat is waar?

Toen ik thuis aangekomen was, ben ik naar zolder gerend,(toen ik terug kwam helemaal buitenadem met een kooi in mijn handen) heb ik er snel schelpenzand in gegooit, wat stokjes erin, en dan de doosjes in de kooi. Daar de koooitjes opengemaakt, Twix er meteen uit, Joppie bleef zitten, enh vliegen dat Twix deed, Waarschijnlijk had ie de stokjes nog niet gevonden. Joppie bleef doodstil in zijn dooosje zitten, en ik maakte me wel een beetje zorgen. ik heb 'm een beetje geholpen. Daarna vlogen ze allebei door de kooi heen. Na 't etensbakje gevuld te hebben bleef ik tegen ze praten en werden ze al iets rustiger. Daarna heb ik ze opgehangen en heb ze met rust gelaten. Nu zitten ze allebei Rustig op een stokje. Je kan al wel zien dat Twix de baas is(ze zijn al zo'n 3.5 maand allebei) Toen Joppie dicht bij m ging zitten, gaf Twix zo'n klein hapje zegmaar. Ik moest wel opassen dat ze elkaar niet gingen bijten tot bloedenstoe enzo..

Als ze in de'pubertijd'zitten moet ik ook erg goed opletten. Dan zie je ook goed wie de baas is. (Twix, lijkt mij).
Ook heb ik al een parkietenboom voor ze gemaakt, al duurt het nog wel even voordat ze de kooi uit mogen.

Ik zal de komende tijd wel vaker berichtjes sturen, als er iets gebeurt is wat ik niet gewend ben..  mij vorige parkiet was al aardig oud toen ik weer beter voor hem ging zorgen(mijn oma deed 't altijd, maar mijn oma ging naar een verzorgings tehuis, en mijn opa wilde er niet voor zorgen) Dus ik heb zzijn jonge jaartjes niet goed meegemaakt, toen was ik een jaar of 6/7 denk ik.


Hoelang moet ik ze aan hun kooi laten wennen voordat ik er met mijn hand inkan? is 2 dagen voldoende? of kan het ook na 1 dag?

Tot het volgende bericht!
Dian,Joppie&Twix

Parkieten-Freak

#1
Hier staat je antwoord. (Dian, svp eerst even op de website en het forum kijken voordat je vragen stelt).
Deze krijgt een slotje.