Herrie parkieten voliere

Gestart door Balou, augustus 05, 2007, 18:58:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Balou

Maken meerdere parkieten in een voliere veel herrie? Moet dit nl weten ivm met de buren  ;)

NaOmi_W

2 huizen verderop heeft de buurman ook een voliere en naar wat ik voor geluid herken, ook parkieten er in. Het is een gezellig geluid, maar overlast hebben we niet echt. Vogeltjes die fluiten buiten zijn altijd gezellig  ;D
Je hebt buiten natuurlijk meer omgevingsgeluid waardoor het niet zo storend is zoals het binnen af en toe kan zijn.

ashley

hallo,
ik heb ook een voilere, mijn parkieten kunnen soms echt herrie maken zodat
je echt even gek ervan word, maar voor de rest zitten ze lekker te kwetteren
en dat vind ik juist leuk ik zou ze in iedergeval nooit weg willen door het lawaai

groetjes ashley

Kleintjes

Hoihoi,

normaal gesproken zal men geen overlast hebben van (gras)parkietjes die in 'n voliere gezellig zitten te kletsen of elkaar even duidelijk maken wie de broek aan heeft (schreeuwen).

Als iemand klaagt hierover, dan kun je altijd zeggen: Honden blaffen toch ook wel eens?

Bij mij heeft dit gewerkt met de vorige onderbuurvrouw (woon in appartementje). Ik heb dan wel geen voliere, maar 2 kooien met elk 2 parkietjes (kunnen niet echt samen door 1 deur hihihi.  Ze zeurde altijd dat als ze buiten zat ze last had van de Kleintjes met hun geschreeuw. Daaropvolgende zei ik dus dat honden ook wel eens blaffen (haar hond vaak zelfs... ongeacht de tijd en of hij alleen was of niet.. Blaffen en nog eens blaffen, maar goed dat terzijde hihi) en ze begreep wat ik bedoelde. Ze heeft niet meer gejammerd over de Kleintjes en tegen 't laatst dat ze nog hieronder woonde bracht ze zelfs wat trosgierst mee voor ze. "Omdat 't toch wel gezellig is, dat gekwetter." zei ze dan.

Misverstandjes kunnen altijd gebeuren, als je zelf rustig blijft en er over praat, dan kun je 'n heel eind komen. Natuurlijk heb je altijd wel ergens 'n ras-echte zuurpruim, maar met geduld en tijd kan 't lukken zelfs die te bekeren dat vogels in de voliere niet lastig zijn.

Ik hoop dat je er wat mee kan. Blijf altijd rustig als iemand iets aanmerkt, en praat er gerust eens over met de 'klager', wie weet kom je er wel uit.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Webfreak

Hallo Parkieten Lovers,

Geluids overlast,... door een paar parkieten daar hoef je je niet zo druk over te maken.
Merels en lijsters fluiten ook s'morgens en s'avonds en laten wij het dan maar niet hebben over de rest van de buitenvogels.
Nu komt het leuke van het verhaal,... ja ik heb ook parkieten,... ja de kwebbelen ook,... maar ik heb ook kippen die maken véél meer lawaai 14 dames de kukkelen als ze een ei moeten leggen en dat is elke dag bijna  :D want het duurt ongeveer 21 uur als ze weer een ei gaan leggen.
Maar,... ik heb ook een haan en die kraait of zijn leven er van af hangt,... en ja ik woon in een nieuwbouw buurt.
De meeste mensen vinden het heel landelijk op een paar mensen na,... en die geef om de paar weken een doosje eieren :P
Ik moet wel zeggen dat de kippen en de haan hun nachthok in de garage hebben maar overdag kunnen ze aardig te keer gaan.
Dus het gekwetter van parkieten valt eigelijk in het niet, en de meeste mensen weten niet als ze dit gekwetter horen dat het parkieten zijn.
Dus maak je er niet druk om,... ik zit ook op een kippenforum en het probleem geluid van vogels (lees even hoenders/kippen) is hier veel groter dan die hier van de parkietjes.
En trouwens het is eigelijk zoals mijn voorganger zegt een hond mag wel blaffen,... en een poes mag je tuin wel bemesten en de plantjes omgraven daar wordt niets van gezegd.