BBQ

Gestart door NaOmi_W, augustus 04, 2007, 21:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NaOmi_W

Nee, ik ga mijn Mr Ickx niet op de bbq leggen, maar de buren houden nogal van een stukje vlees braden. Nu krijg ik die lucht op mijn kamer, vind het zelf al onaangenaam. Maar ook al is mijn raam dicht, toch dringt het binnen... Kan die lucht kwaad voor een parkiet?  ???

ashley

hallo,

ik denk als je je raam dicht doet en er komt een beetje naar binnen, dat dat
helemaal niet zo erg is.

groetjes ashley

Ingrid

De lucht (ik denk dat je daarmee de geur bedoeld) kan niet zoveel kwaad, de dampen/rook echter wel.

Hebt u zelf in de tuin een volière of in huis vogels zitten, let dan op het volgende.
Gaat u in de tuin barbecuen, let dan op de windrichting. Dit doet u waarschijnlijk al, om zelf niet in de rook te zitten, maar het is nog belangrijker voor de vogels. Zet de barbecue niet te dicht bij de volière, want de rook van de barbeque kan dodelijk voor de vogels zijn.
Bron: http://www.dierenambulancegeldersevallei.nl/advies.htm

NaOmi_W

bedankt voor de goede info!
Wat er in mijn kamer te ruiken is, is duidelijk de rook aangezien ik schuin boven ze zit en rook ook stijgt (jaja, dat heeft dan weer geen last van de zwaartekracht...), maar gelukkig is dat niet zo veel als wanneer je een BBQ voor een tuinvoliere zet. Dus raam dicht en geen zorgen maken :)

Slotje  :-X

Sonja

Hoi Naomi,

Door de kieren kan ook nog evt. rook komen misschien. Ik zou voor alle zekerheid je parkietje tijdelijk in een andere kamer zetten, tot alle rook weg is.

Groetjes, Sonja.

NaOmi_W

Dat is inderdaad misschien wel beter. Een kleine moeite ook om te doen.
Zal er nog wel een paar keer op moeten gaan letten als het lekker weer is  >:( Vieze lucht...