Ben me rot geschrokken gister!

Gestart door Corien, augustus 03, 2007, 12:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

Gisteren was het echt zo eng.. :o Toen ik na werk en eten m'n kamer voor de eerste keer die dag weer binnenkwam, zat Joey te kokhalzen, zaadjes kwamen naar buiten, slijm.. Hij kreeg helemaal traantjes in z'n ogen ervan.. En schudden met z'n koppie zodat hij het kwijtraakte.. Hele hoofdje nat :( Dus ik wou gelijk naar de dierenarts, ik Joey gepakt, in vervoerbox gezet, doet hij ineens weer normaal, ook beetje van de spanning natuurlijk maar in ieder geval gaf hij niet meer over.. Ik de DA gebeld, zegt hij, wacht nog even een uurtje.. Ik kijk om de 5 minuten op de klok terwijl Joey bol in 't raam zit, gelukkig niet meer overgevend. Om half 8 krijgt hij het ineens in z'n bol en vliegt hij gewoon vrolijk weer naar me toe, blij om me te zien enzo.. Dus ik geef hem maar wat eten, jahoor een halve Xtra Vital schep ging zo op! Dus het ging ineens véél beter met hem..! En wat het nou was.. Ik weet het niet.. Maar het was zo zielig om te zien! En gelukkig is z'n vertrouwen in me niet weggegaan nadat ik hem even vast moest pakken.
Maar toch ben ik benieuwd wat het was.. Want hij heeft ook soms dat hij zit te kokhalzen, maar er niks uitkomt. Dat doet 'ie één, twee keer en dan gaat 'ie weer vrolijk verder..
Jeetje wat was ik bezorgd gister! :-\

au

Hoi Corien,

Kan me goed voorstellen dat je je erg geschrokken bent. Misschien dat parkietjes net als mensen zich soms ook even misselijk kunnen voelen...

Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Groetjes,
au

Anita1983

Hallo Corien,

Sorry voor mijn late reactie, ik zie je berichtje nu pas!
Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent.  :o
Soms is het zo dat parkieten je 'voeren'. Je parkietje maakt dan een soort knikkende bewegingen en er komen dan wat zaadjes uit. Soms doet je parkietje dit op je vinger e.d. omdat hij je als soortgenootje ziet en je lief vindt.
Maar maakt je parkietje slingerende bewegingen en komt hier slijm bij vrij (dit ruikt vaak erg zuur), dan moet je dit zeker goed in de gaten houden! Dit is niet goed!
Let in ieder geval goed op je parkietje; zit hij niet bol, eet hij goed, speelt hij goed e.d. Een parkiet kan zijn "ziekzijn" goed verbergen en wanneer hij écht laat zien dat hij zich ziek voelt, kan het te laat zijn.
Mocht het nu allemaal goed gaan, houdt het dan verder in de gaten. Maar zie je je parkietje weer op dezelfde manier overgeven, slingerde bewegingen, slijm e.d. Of is hij minder actief en zit hij vaak bol. Dan zou ik je zeker aanraden om een bezoekje aan de dierenarts te brengen!
Beter een keer teveel, dan een keer te weinig!!!!

Laat je even weten hoe het nu met je parkietje gaat?

Liefs, Anita

Corien

Sorry voor m'n late antwoord: Met Joey is alles goed gekomen. En Anita, ik weet dat parkietjes je kunnen 'voeren', dat heb ik al vaak gezien. Grappig dat de dierenarts hier ook over begon ;) Maar het was echt hele tijd door, snaveltje open, hij kreeg traantjes in z'n ogen en z'n hele kopje zat onder het slijm, de zaadjes plakten zelfs aan de muur.
We zijn dus ook niet naar de da gegaan... En hij heeft het nooit meer gedaan.

Safrena

Hey Corien

Een parkietje dat zo erg braakt zoals jij beschrijft is niet goed hoor
Dit wijst op problemen in de krop en dan moet de krop echt onderzocht worden

Zo erg braken met allemaal vieze slijmpjes is niet meer gewoon een beetje eten gaan opgeven.
Persoonlijk zou ik dan toch echt even de krop laten nakijken bij een ervaren dierenarts

Vele groetjes