Kooi bij het raam.

Gestart door Zovie, augustus 03, 2007, 09:20:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zovie

Hoi,
Mijn kooi staat bij het raam ik weet niet of dat wel zo goed is maar verder heb ik geenplek !!
Ja de grond maar dat is ook weer zo zielig  ;) :(
Als ik een doek hang aan de kant van het raam zou het dan wel kunnen denken jullie?
Of moetik hem gewoon op mijn bureau zetten....
Of op de grond.......

ashley

hallo,
ik zou hem  dan op je bureau zetten, tenzij de zon nooit op je raam staat,
en misschien is bij je raam ook veel tocht denk ik.
je kan hem ook aan een muur hangen, dat is bij mij zo.
of zijn al je muren ook al vol??

zo niet dan moet je gewoon 2 goede spijkers,schroeven in de muur slaan en
daar je tralies aan ophangen.
als je niet begrijpt hoe ik dat bedoel maar ik er wel een foto van.

groetjes ashley

roha

Hoi,

Kan je misschien een tafeltje op de plek neerzetten, waar je de kooi op de grond wil zetten?
Anders zou ik hem ook op je buro zetten.

Zovie

Na uuren surfen en scrollen'....
als je een kaarsje bij het raam zet en als het dan beweegt tocht het en als hij niet beweegt tocht het niet :)
Nu nog uitproberen... :)
Mijn vriendin heeft haar kooi ook opde grond staan is dat slecht dan?

ashley

hallo,
je hebt me via een pb gevraagd om foto's te sturen als de kooi aan de muur hangt
en ik zou hem echt niet op de grond zetten, vogels houden er van om hoog te zitten
dus een kooitje op de grond vind ik zelf niets.

ik heb een foto gemaakt van hoe de kooi aan een kant aan het schroefje hangt,
want het zijn namelijk 2 schroefjes aan de zijkant voor de stevigheid, en ik heb er
een foto van gemaakt hoe die gewoon hangt.

groetjes ashley

[verwijderd door de beheerder]

ashley

hallo,

maar je kan hem toch aan de muur hangen, of
vond je de foto's niks??

groetjes ashley

Zovie

Ik vond ze super mooi maar kijk ik ben bang dat hij erafvalt :$:$:$:$

Zovie

#7
*knip*

Foto's mogen alleen ter verduidelijking van een vraag geplaatst worden. Gr. Ingrid
Zie: Forumregels

ashley

een kooi valt niet zomaar van de muur hoor.

met een paar stevige schroeven!!
mijn kooi hangt daar nu 6 jaar er hebben al verschillende vogels in gezeten
en hij is er nooit afgevallen ;)

DarkWolf

Ik had ergens gelezen dat de kooi ongeveer op 1meter hoogte moet staan, zodat de parkiet de hele kamer kan over zien. Om eerlijk te zijn, mijn parkiet staat 'maar' op een 40 cm hoogte ofzo. Maar de grond is wel héél laag (ik vind mijn tafeltje al te laag ma ik kan hem nergens anders zetten).
Aan de muur hangen vind ik zelf ook creapy, heb ook altijd schrik dat die onderbak gaat losklikken...
Je zal wel ergens een plekje vinden :) Gewoon een klein tafeltje of op een boekenrek of dergelijke.

Zovie

Dankjewel vragegn lijken me goed beandwoord hier mag een slotje op
Kissis from Sophie. :-*

Anita1983

#11
Hoi hoi,

Ik zou er zelf ook nooit voor kiezen om mijn parkietje op de grond te zetten. Dan kijkt hij helemaal van onderaf naar de grote boze wereld! Het is bedreigend voor zo'n diertje...  En het tocht ook vaak op de grond, hoe vaak voel je niet de wind langs je voeten glijden 's avonds???
Wanneer je geen tafeltje hebt, waar hij op kan staan. Kun je misschien een schapje kopen voor aan de muur. Zorg dat deze breder en langer is dan de kooi! (te koop bij 'doe het zelf' winkels). Hier koop je van die beugels bij die je aan de muur kunt bevestigen. Dan kun je de kooi op een schapje plaatsen. Deze heb ik zelf altijd gebruikt om mappen, boeken, de radio e.d. op te zetten. Dus een parkietenkooi kan er zeker op!
Er zijn ook standaarden/voeten te koop voor een kooi. Zelf heb ik er ook zo één. Misschien kun je er gekoop aankomen via via of kun je er één kopen in de winkel. Mocht de kooi te groot zijn voor het bovenblad, dan kun je er een stevige plank op leggen en de kooi hierop zetten (natuurlijk niet als de kooi véél te groot is), dan moet je op zoek naar een standaard/voet met een groter bovenblad.

Er zijn dus een heleboel oplossingen te bedenken om je parkietje op een prettige, geschikte plek neer te zetten. Dus niet op de grond of voor het raam!! En als tijdelijke oplossing maar even op je bureau, toch?

Veel plezier met je parkietenvriendje!  ;)

Liefs, Anita

-En dan nu het *slotje* waar je om vroeg!-