Zou mijn parkietje slechtziend zijn?

Gestart door PZN, augustus 02, 2007, 23:39:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PZN

Ik heb een albinoparkietje, dus wit met rooie oogjes. Maar het lijkt wel of hij niet zo veel ziet ofzo.. Hij merkt me altijd pas heel laat op als ik met mijn vinger voor hem wil komen. Ook zit hij in zijn kooi en pikt hij soms al van zich af als ik een meter van de kooi sta... Misschien bang dat het iets engs is?
Ik heb wel eens eerder gehoord dat albinodieren zichtproblemen kunnen hebben..klopt dit? Hij land verder wel oke, maar soms ook wel op de gok volgens mij..

Mars

Ja, albino's kunnen zichtproblemen hebben. Dat is een van de reden waarom er aangeraden wordt om geen albino x albino kruisingen (dus geen albino vader met albino moeder) te doen, die zouden die kans vergrootten.

Dus het lijkt mij geen raar idee dat je parkietje wat slecht ziet.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Pzn

Albino en lutino parietjes kunnen inderdaad een minder goed zicht hebben, dan gewone parkietjes
Vaak zien zij vrijwel niks in het donker, dus wees gewaarschuwd ;)

Daarnaast is het heel belanrijk, om albino en lutino parkietjes te berschremen tegen fel licht en zeker zonlicht
Zet ze nooit echt in de zon, hun oogjes hebben niet die filter die andere parkietjes wel hebben , en zonlicht kan dus hun oogjes veel meer en veel snelller gaan beschadigen

Laat ze dus het liefs nooit in zonlicht zitten kijken.
Met alle gekheid op een stokje, een albino en lutino zouden in de zomer dus eigenlijk een zonnebrilletje moeten dragen om hun oogjes te beschermen ;)

Vermits die niet kan, is het aan jou om ervoor te zorgen dat ze  beschermd worden tegen het felle zonlicht.


Vele groetjes

Caradow

Ik merk het aan Coco ook, dat ze in de schemering minder ziet dan de rest..