harde muziek

Gestart door ciska, maart 24, 2005, 22:42:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciska

Ik ga binnenkort twee parkietjes kopen, ben nu aan het kijken waar ik de kooi in huis wil zetten. Nu heb ik een heel mooi plekje, maar daar staat net een box onder. Hoe goed/slecht kunnen parkieten tegen (soms beetje) harde muziek?!
Alvast bedankt voor het antwoord!

Safrena

Hey ciska

welkom op het forum

Net onder of boven een box is niet zo goed voor je parkietje. Ook niet te dicht bij het raam of bij de verwarming :wink:

Parkietjes houden best wel van muziek maar niet te harde of luide muziek, dit klinkt dan te scherp in hun oortjes. :wink:

vele groetjes

Parkieten-Freak

Ik ben het helemaal met Safrena eens!


Anita & Marisa

Wij ook  :wink:
Ook lijkt het ook niet zo gezond i.v.m. de straling die hiervan af komt... en de trillingen! Dus beter een ander plekje zoeken voor je vriendjes!  :wink:

Jorijn

Het gehoor van parkieten is inderdaad veel beter en sterker als dat van mensen.

Dus volume beperkt houden ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jojo

Hoi,

Volgens mij is Nino hierin weer een uitzondering.
Wi moesten pas 4 gaten in een betonnen muur boren, dat deed mijn vriend met een hele, zware pneumatische ( klinkt wel erg technisch he, maar dat ben ik zeker niet). Echt een super- kabaal.
Pas bij het 3e gaatje hadden we door dat Nino in de nek van mijn vriend zat te dutten!!!
Ik ben van de herrie weggelopen en die gekke parkiet gaat een tukkie zitten doen!!!?!?!?
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Groeten,
Jojo

Jorijn

Dat is inderdaad een hele uitzondering.. mijn vader moest ook een keer in beton boren en ze werden helemaal hyper ::P:
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

Chico kan ook absoluut niet tegen harde geluiden. Dan zet hij zijn keel op en gaat helemaal door het lint  :lol:
Dus wij zorgen ervoor dat dit niet (onnodig) voorkomt  :wink:

Sonja

Hallo,

Joepie en Pucky houden ook niet van (te) veel herrie, maar er zijn inderdaad uitzonderingen, zoals Jojo schreef. Mijn vorige parkiet Droppie ging bij de monteur van de woningbouwvereniging op zijn schouder zitten, terwijl die bezig was gaten in de muur te boren, om een radiator op te hangen! :lol:
Maar de meeste parkieten horen toch liever niet teveel lawaai, denk ik.

Groetjes, Sonja.

Dick uit Aruba

Ja, het is zo. Parkieten waarderen niet echt harde muziek of andere harde langdurige geluiden.

Ze zijn erg pienter, maar net niet pienter genoeg om te weten dat ik \'s morgens net na zes uur graag nog even wil blijven slapen. Zij beginnen met z\'n zeventienen een enorm fluitconcert waar zelfs een coma-patient wakker van kan worden. Ze kienen het ook net zo uit dat ze met z\'n allen in hevige diskussie gaan als er een goede film op tv speelt.

Al met al, ik zal er voor zorgen dat ik hun niet aandoe wat ze mij aandoen, dus bescherm ik ze tegen harde geluiden.

:D