kaal nekje

Gestart door dobby, augustus 02, 2007, 20:40:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dobby

hoi hoi,

Hier ook een bezorgd vrouwtje.
We hebben nu sinds 3 weken een parktietje, Dobby.
Toen we hem kregen had hij al een kaal nekje tot bovenaan zijn rugje. Wij dachten dat dat kwam omdat hij nog jong was, en ondanks zijn kaal nekje waren we toch meteen verlieft op hem en vonden we hem mooier dan al die andere die wel mooi in de veren zaten. Volgens de kweker was hij kerngezond en zou dit binnen 3 weken helemaal goed komen.
We zijn inmiddels 3 weken verder en het lijkt wel wat voller te worden maar nogsteeds is zijn nek kaal. Je ziet het nu niet zo goed als hij gewoon zit maar als hij zijn nekje draaid of naar beneden kijkt zie je het heel goed en is het echt helemaal kaal. Geen spoor van nieuwe veertjes.

Is dit iets om me zorgen over te maken? Ik had gelezen dat hij na 26 dagen ongeveer helemaal in veren moet zitten, dat is hij toch al langgeweest.

|Groetjes Simone

dobby

even als aanvulling,
hij eet en drinkt goed. Is erg levendig. Wel krabt hij regelmatig aan zijn nekje. Er liggen geen veertjes in zijn kooi en lijkt niet in de rui te zijn. De rest van zijn verenpak ziet er strak uit. Ik zal proberen er een foto bij te voegen.

Alvast bedankt voor het lezen en wacht de reakties af,

Groetjes Simone

ashley

hallo,

mijn nieuwste vogeltje Miloe had ook een kaal plekje op zijn hoofd.
nu heb ik hem 4 weken en er is gelukkig nu ook bijna niets meer van te
zien, dus nog even geduld en misschien helpt een beetje vaseline erop??
bij mijn vogeltje was dat niet nodig omdat er nu weer nieuwe veertjes
komen.

groetjes ashley

Siempke

Citaat van: dobby op augustus 02, 2007, 20:40:25
hoi hoi,

Hier ook een bezorgd vrouwtje.
We hebben nu sinds 3 weken een parktietje, Dobby.
Toen we hem kregen had hij al een kaal nekje tot bovenaan zijn rugje. Wij dachten dat dat kwam omdat hij nog jong was, en ondanks zijn kaal nekje waren we toch meteen verlieft op hem en vonden we hem mooier dan al die andere die wel mooi in de veren zaten. Volgens de kweker was hij kerngezond en zou dit binnen 3 weken helemaal goed komen.
We zijn inmiddels 3 weken verder en het lijkt wel wat voller te worden maar nogsteeds is zijn nek kaal. Je ziet het nu niet zo goed als hij gewoon zit maar als hij zijn nekje draaid of naar beneden kijkt zie je het heel goed en is het echt helemaal kaal. Geen spoor van nieuwe veertjes.

Is dit iets om me zorgen over te maken? Ik had gelezen dat hij na 26 dagen ongeveer helemaal in veren moet zitten, dat is hij toch al langgeweest.

|Groetjes Simone

Ik heb ook zo iets gehad had Yana toen alleen nog niet thuis., weet niet of het om de zelfde rede komt.
Mijn schatje Yana is namelijk te vroeg uit het nest gevallen, en toen ze er terug in wipte werd ze kaalgepikt in d'r nekje.
Volgens mij heeft het aangroeien 4/5 weken geduurt ofzoo.. En toen ze 6/7 weken was was het weer aangegroeit.

Groetjess Simone

dobby

Bedankt voor de reakties allemaal,

siempke... je bevestigd mijn idee. Ik heb ook zo'n vermoeden dat hij het in de voilere niet al te makkelijk heeft gehad tussen zijn soortgenoten.
We wachten het gewoon af (geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen)
Hij is verder vrolijk en levendig genoeg.

Groetjes (ook) Simone