al 4 mannetjes dood HELP

Gestart door donkey, augustus 01, 2007, 18:25:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

donkey

hey,

wij hebben sinds een maand of 3 een 10 tal nieuwe popjes in een voliere vol mannen (10-tal) gezet. Dit was totaal geen probleem tot een 2 weken terug. Toen ging de eerste man eraan. Ziek dachten wij, maar nu 2 weken later is vandaag de vierde al gestorven. Wat gebeurt er in mijn kooi??
Kan iemand mij helpen voor mijn mannen zijn uitgestorven?

s-ke

Hey,
ik heb dit ook eens meegemaakt maar dan meestal met mijn popjes.
Toen ik op vakantie was, had mijn opa de gaten in de kooi dichtgemaakt met lood (zonder te beseffen dat het giftig was). Ze werden dus vergiftigd.. :(
Parkietjes zijn erg nieuwsgierig en hierdoor kwamen ze dat gif opeten en stierven ze snel achter elkaar.
Kijk of jij zoiets niet voorhebt...

En hoe zien je parkietjes eruit? Zien ze ervoor al slecht uit of gedragen ze zich anders dan normaal? Of gebeurt dit plotseling??

X

Mars

Ik denk dat het belangrijk is eens een van je vogels te laten testen op besmettelijke ziekten als papegaaienziekte. Ik vermoed dat je zoiets hebt 'binnengehaald'.
Dus even een afspraak maken met een vogelarts, een paar van je vogels mee en laten onderzoeken.

Houd je vogels in de tussentijd goed in de gaten: als ze ziekig zijn, meteen mee naar de dierenarts.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..