Even voorstellen

Gestart door dobby, augustus 01, 2007, 06:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dobby

Hallo allemaal,

Ik wil me even voorstellen, ik ben de trotse  nieuwe eigenaar van een schatje van een parkiet. Zijn naam is Dobby (gekozen door mijn zoontje, naar de huiself van Harry Potter).
Eerlijk gezegd was Dobby een cadeautje van mijn zoontje en mij voor mijn man. (Die had vroeger thuis ook een parkiet en vind dit geweldig) Ik had niet zoveel met vogels, wist er ook niets van en had er ook weinig interesse in verder, was meer een hondenvrouw zullen we maar zeggen.
MAAR.... sinds we Dobby bij een hobbykweker hebben opgehaald hij was toen een week of 6, 7 oud ben ik helemaal verknocht. Wat een geweldig gezellig beestje en is er een echte concurentiestrijd gaande tussen mijn man ik om de aandacht van onze Dobby!!
Hij is nu 3 weken bij ons en ik sta verbaasd over hoeveel je om zo'n beestje kan geven. Helemaal geweldig!!!
Ik heb me goed geinformeerd over de verzorging en alles wat daarbij hoort, ook mail ik regelmatig met de kweker met vragen en een update over hoe goed Dobby het doet!
Hij is echt al handtam en heeft zijn eerste vlieglesje al gehad, vervelend is alleen dat we moeten wachten tot het donker is en dat is nogal laat deze tijd van het jaar, hij maakt dan een rondje en land op de plant waar hij gaat zitten slapen.

nu heb ik jullie site gevonden mijn complimenten trouwens ziet er super uit!!
Rond gelezen op het forum en eigenlijk zijn al mijn vragen al beantwoord dus dacht ik laat op deze manier maar even weten dat ik driftig meelees met jullie verhalen en adviezen.
Ik ben me inmiddels aan het ontwikkelen tot een echte parkietenfreak!!
We zitten nu te denken aan een tweede parkietje maar misschien is het nog te vroeg en moeten we even wachten tot Dobby nog wat meer gewend is nog wat tammer is.

Groetjes Simone


Corien

Wat leuk zeg, en wat een grappige naam ;D

Jammer dat jullie moeten wachten tot het donker is, het parkietje is dan inderdaad wel moe! De gordijnen kunnen ook dicht hé (of hangen die er niet?)

Ik heb m'n parkietje nu sinds Februari, half jaartje dus, en ik voel me af en toe zooo schuldig omdat hij weleens alleen zit! Dus komt er volgende week in't weekend een vriendje.. ;D Hij zit ook altijd tegen de spiegel te kletsen, een beetje zielig om te zien :(

Veel plezier nog met jullie parkietje, het zijn prachtbeestjes!! :-*

dobby

Hoi hoi,

Bedankt voor de reaktie,
We hebben in de kamer wel gordijnen maar in de keuken niet en dat is een soort erker van een en al raam. We willen er nog rolgordijnen hangen maar die moeten op maat gemaakt worden. Dat is dus nog even wachten. Maar is het zo dat al ze een tijd in het donker hebben gevlogen in het donker en daarna in het licht dan niet meer tegen het raam vliegen ookal hangen er geen gordijnen?

Groetjes Simone :-*

Idske

Heyhey,

Je kunt Dobby inderdaad beter eerst laten vliegen met gesloten gordijnen, dat kan al wel overdag. Langzaamaan kun je het gordijn stukje bij beetje openschuiven totdat Dobby er aan gewend is.
Welkom op het parkietenforum en veel plezier toegewenst met Dobby!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!