iets mis met krop?

Gestart door yossie, juli 30, 2007, 22:30:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yossie

Mijn vrouwtjesparkiet heeft al een aantal weken regelmatig een verdikking boven haar buik, zo ongeveer waar de krop zit. Het steekt daar uit in de vorm van een bult. Ze heeft dit meestal als ze in een rustpositie zit (dus wat doorgezakt door de pootjes). Moet ik mij zorgen maken? Of is de krop op die momenten gewoon meer uitgesproken omdat ze ook haar hoofdje wat intrekt? Voor de rest is alles voor zover ik weet normaal. Ze braakt dus geen slijm en dergelijke. De mannetjesparkiet heeft het overigens niet. Indien nodig kan ik een foto maken voor de duidelijkheid.

Parkieten-Freak

Een foto zou fijn zijn Yossie.  :)


yossie

#2
De batterijen van het fototoestel waren plat, maar nu dus toch met enige vertraging een foto.

De foto is wel niet zo duidelijk. Ze vertrouwde het fototoestel niet en ging dus altijd alert op haar stok zitten als ik een foto wou trekken. Maar als ze niet meer zit te rusten dan is de bult van de krop ook minder uitgesproken. Dit is dus nog de meest duidelijke foto die ik kon trekken.

De bult is af en toe nog groter dan op deze foto.

foto aangepast
gr safrena


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Je parkietje zit er wat ziekig bij. Ik zou zeker even langs een dierenarts gaan, want dit ziet er niet gezond uit.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

yossie

Ze zit er niet voortdurend zo bij. Enkel als ze even in de dag of 's avonds wat gaat zitten dutten. Men parkieten hebben altijd door de dag van die momenten dat ze het eventjes rustiger aan doen. En daarna gaan ze weer volop spelen en druk doen.

Maar op die rustige momenten, als ze dus wat meer ineengedoken zit, dan is haar krop met momenten heel duidelijk zichtbaar. En ik vroeg mij dus af of dit normaal is of dat er toch iets aan de hand is.