tam mannetje gezocht

Gestart door 1972marloes, juli 29, 2007, 10:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1972marloes

Hallo,

Mijn moeder heeft na lang denken besloten dat het voor Bonnie (mannetje ) toch leuker is er een vriendje bij te hebben daar hij wel regelmatig alleen is.
Aangezien hij in vakanties bij ons logeerd en wij een vrouwtje(kwienie) hebben is de keuze op een mannetje
gevallen.We zijn dus op zoek naar een mannetje die al tam is of makkelijk tam kan worden gemaakt.

wie weet er een betrouwbaar adres ?of heeft er eentje?

Wat mijn moeder bied een vriendje  :-* een mooie klimboom een kooi waarvan de deur bijna altijd open zal staan  ;D en hij zich prettig in kan voelen als hij slaapt. :-X
en veel liefde.


Susanne32

#1
Hoi Marloes,

Ik zag je topic op het prikbord. Wij hebben momenteel een nestje met 3 babyparkietjes (zie topic op het prikbord), maar het is nog erg moeilijk te zeggen wat het geslacht is, omdat de kleintjes nog maar 3-4 weken oud zijn.

Dus als ik het goed begrijp, gaat het om een vriendje voor je moeders parkiet Bonnie, eveneens een mannetje? Deze 2 parkieten logeren zou nu en dan bij jou, en jij hebt zelf een vrouwtje? Ben je niet bang dat de mannetjes dan ruzie gaan maken om dat ene vrouwtje en elkaar uiteindelijk niet meer kunnen luchten of zien, terwijl ze wel de rest van hun leven samen verder moeten?

Nog een vraagje: je schreef dat je moeder er vaak niet is, maar dat de kooi meestal wel open staat? Ik zou persoonlijk dan toch wel bang zijn dat ze ergens tegenaan zouden vliegen of ergens tussen bekneld zouden raken en er zelf niet meer uit kunnen komen als ik niet thuis zou zijn... Maar ik neem aan dat dat bij jouw moeder altijd goed is gegaan?

Twee mannetjes vechten niet om een popje
Dit heeft dus geen probleem, alleen popjes gaan vechten om een mannetje
En nu graag weer ontopic
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,10223.0.html
Gr Safrena

Susanne32

#2
Twee mannetjes vechten niet om een popje
Dit heeft dus geen probleem, alleen popjes gaan vechten om een mannetje
En nu graag weer ontopic

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,10223.0.html
Gr Safrena[/i]

Safrena, even tussendoor: m.i. ging ik niet off-topic met de vragen die ik stelde. Als ik een mannetje beschikbaar zou hebben, zou ik wel bepaalde zaken willen uitsluiten, vandaar!

1972marloes

 ;D  Tja mijn moeder heeft inderdaad alleen goede ervaringen met een losse parkiet,de parkiet speelt veel in de boom met wissellende speeltjes.
En weet heel goed dat hij niet overal mag komen dat vergde geduld om te leren maar bonnie weet dat precies nu.
mijn moeder is nu op vakantie en komt volgende week terug dan zal ik haar de foto's laten zien.
Onze voorkeur gaat inderdaad naar een man om vechten tijdens logeren te voorkomen.
Anders moeten ze in die tijd om de beurt los.  :-\
je kunt het toch zien aan een wit randje rond de neusgaten of het een man is of niet

Gr Marloes

1972marloes

Gevonden een jong parkietje,waarschijnlijk een man,lichtblauw met gele kop.

En ze waren zo lief we hebben zelf ook een tweede genomen, een toverbal er zit,wit,geel,blauw,grijs in.

Ik denk ook een vrouwtje.Ze zitten al samen in de kooi en durven elkaar bijna niet aan te kijken.
Onze kwienie is altijd al voorzichtig van aard geweest.
Hopelijk worden ze gauw vriendjes