berichtje over Pepi

Gestart door pepi de wit, juli 26, 2007, 20:08:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pepi de wit

Hallo, ik zoek al zo lang naar een antwoord of wat Pepi heeft.
Gedraagt zich zeer gezond, eet, drinkt goed, zit graag op mijn toetsenbord van de laptop. Is druk en lawaaiig. Neusdop schoon en mooi blauw maar zijn snavel heeft een rare woekering. Voorzover ik kan zien heeft hij er geen last van, hij is weer het vrolijke ventje na zijn heftige rui.
Ontlasting is goed.. Ik ben er ook al mee naar de dierenarts geweest maar die kon er niet zo veel mee. Geen schurftmijt, ik heb voor de zekerheid wel een druppel in de nek gegeven. Hij krijgt momenteel van die Harrison pellets afgewisseld met X-vital, plus een vitaminedruppel, want al ga ik op mijn kop staan. Meneer eet geen fruit.. geen sla, niets. Met trosgierst ben ik opgehouden, ook met de snoepstok.
Soms springt hij op mijn wijnglas of ander glas, een teken dat hij in bad wil. Een desserts schaaltje met water en meneer spettert tot aan het plafond.
En toch zit deze plek me niet lekker... het verkleurt ook af en toe, soms heel licht en bij opwinding wat donkerder.. WIe het weet mag het zeggen... ik stuur er maar een foto van mee. Ik ben nieuw hier, Pepi is mijn derde parkiet en ik vind het een verdraaid leuk ventje!

Trudy

Topic samengevoegd.
Groetjes, Sonja.





[verwijderd door de beheerder]

Mars

Ik ben geen dierenarts, maar die heb je ook niet nodig om te zien dat het wel iets is wat je liever niet gewoon laat zitten. Het lijkt op een vergroeiing: een ontsteking of een tumor? Ik zou als ik jou was zeker eens naar een vogelarts toe gaan, want het is wel iets dat je eens goed wilt laten onderzoeken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Sluit me volledig aan bij Marcia..

Als het ook verkleurd, zoals je aangeeft, zou dat betekenen dat er wel bloedvaten in zitten, dan zou je mi inderdaad aan een tumor oid denken.
Ik weet niet hoe lang er overheen is gegaan om dit te laten groeien?

Maar zeker en reden om naar een VA te gaan.

Kahlan

Hoi,

Dit lijkt wel op een abces wat mijn parkietje een aantal maanden terug gehad heeft. Alleen zat die net boven zijn neusdopje. We zijn toen naar de dierenarts geweest en die heeft het weggehaald (er zat pus in). Het is nu weer helemaal mooi genezen. Zou ook zeker even een mening van een andere dierenarts vragen als ik jou was. Bij mijn parkiet was het er eerst een heel klein plekje en binnen een paar dagen ongeveer zo groot als die pepi nu heeft.

Weet natuurlijk niet of het hetzelfde is, maar zou er zeker naar laten kijken!

groetjes

pepi de wit

26 juli schreef ik iets over een wrat (met foto) 2 dagen later was ik Pepi kwijt, ik vond hem boven op de kast met de plek "doorgebroken" het bloedde een beetje, daarna was hij wat stiller, maar ineens weer vol drukte. Toch heb ik er naar laten kijken toen de plek weer begon te bloeden, ik vond het raar want de plek was wel bijna weg. Ik kreeg antibiotica mee maar schrok erg van wat ze zei.. hij was een stukje van zijn snavel kwijt door de woekering. Eten ging  best moeizaam.  Afgelopen zaterdag zat hij als een bolletje veren met dichte ogen, hapje voer half uur verwerken, slapen kop in de veren, weer een hapje voer. Alles behalve mijn Pepi, de dierenarts had me nog gemaild dat de plek dan toch vermoedelijk een tumor was.. met pijnstilling kon hij nog wel eten. Toen stond ik voor het dilemma.. ga ik slepen met het beestje, naar een vogelarts, pijnstilling geven.. etc. etc. Een akelig weekend, maar gisteren heb ik het dan toch laten doen. Gisteren heb ik hem in laten slapen. Hij is gestorven in mijn handen.
Mijn huis is ontzettend leeg.. er zat altijd wel beweging naast me. Een vrolijk ventje, zo jammer.
5 jaar naast me gestaan.. ik baal er echt van. Nou ja, jullie snappen het wel..

Trudy

Safrena

Hey Trudy

Zo een beslissing moeten nemen is inderdaad altijd heel moeilijk
Maar als je diertje echt geen leventje meer geeft en/of veel pijn waar niks aan gedaan kan worden, is deze keuze (hoe moeilijk ook) de meeste diervriendelijk keuze die je maakt

De mensen hier op het het forum begrijpen heel goed hoe je je voelt als je zo een keuze moet maken en je vriendje verliest  :'(
Ik weet het, het is geen troost, maar het diertje heeft  5 jaar een gelukkig en liefdevolle thuis gehad bij jou

Ik wil je bij deze ook heel veel sterkte wensen met het verlies van je vriendje

Vele groetjes

Sara

Wat een droevig bericht dit. :(
Volgens mij was het ook de beste keuze, om je parkietje in te laten slapen. Nu moet het diertje niet meer lijden en is het verlost van pijn. We begrijpen hier heel goed, hoe moeilijk het voor je is om nu je gevleugelde vriendje te moeten missen na die 5 mooie jaren die je met hem had.
Daarom wil ik je heel veel sterkte wensen met dit verlies.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

roha

ik wil je ook erg veel sterkte toewensen met het verwerken van verlies van je lieve parkietenvriendje Pepi.

Caviaplanet

 :(  ohhhh wat erg. Heel veel sterkte met het verlies van Pepi. Dapper van je dat je hem verder lijden hebt bespaard. Moeilijk hoor.
Groetjes
Jolanda

Mars

Ik lees nu pas je berichtje en het is vreselijk om voor zo'n beslissing te staan. Ik vind het dapper van je, je hebt tot op het laatste moment voor Pepi gezorgd en de verantwoordelijkheid voor zijn welzijn genomen. Jammer dat uiteindelijk de hulp te laat kwam voor hem en de bult te erg was.

Heel veel sterkte met dit verlies.

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

#10
Ook ik lees je berichtje nu pas :(
Wat ontzettend naar dat Pepi een tumor had.
Ook ik sta helemaal achter je beslissing en weet uit ervaring dat de afweging moelijk is.
Ik wens je heel veel sterkte.  :(


Idske

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Pepi!  :'(

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!