Ivermectine pipetje

Gestart door Cropje, juli 23, 2007, 15:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cropje

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer eens met een vraag. Ik heb een tijd niets van me laten horen hier op het forum, dat heeft te maken met omstandigheden thuis. Aangezien die omstandigheden nog steeds best wel veel tijd kosten, zal ik niet zo actief meer zijn als ik was, maar ik probeer de komende tijd wat vaker langs te komen.

Nu mijn vraag. Mijn parkietje Marie heeft schurftmijt gekregen. Ik ben meteen begonnen met behandelen met vaseline, en Pierre werd preventief meebehandeld. Nu ben ik de laatste tijd vrij regelmatig een dag van huis geweest (dat kon niet anders en ik kon m'n vriendjes niet meenemen), dus de vaseline werkte wel, maar niet goed genoeg, als ik weer een dag geen tijd had gehad om te smeren, leek het weer een beetje terug te komen. De komende tijd zal ik nog steeds af en toe een dagje weg moeten, en ik wil niet dat mijn parkietjes daaronder lijden, als de ziekte op een snellere manier bestreden kan worden.

Ik heb daarom Bogena Anti-Parasiet 10 voor parkietjes gekocht, dat is een verpakking met twee pipetjes die je in de nek moet uitknijpen, de werkzame stof is ivermectine en het werkt tegen allerlei parasieten. Voor meer informatie
KLIK HIER. Je moet dus een pipetje leegknijpen in de nek (daar kunnen ze niet bij met het wassen, dus kunnen zehet niet binnenkrijgen) op de kale huid (je moet dus de veertjes aan de kant halen) zodat het goed wordt opgenomen door de huid. Nu heb ik hiervoor een parkietje gehad die vedermijt had, de dierenarts heeft mij toen laten zien hoe ze de ivermectine toediende, ik mocht daarna zelf de tweede behandeling thuis doen, dat ging goed, dus ik weet hoe dat werkt allemaal met de pipetjes.

Sorry dat ik er zo'n lang verhaal van maak, maar ik heb voor ik deze vraag ging typen natuurlijk eerst het forum doorzocht en ik zag dat alle eerdere topics over het toedienen van ivermectine en pipetjes, leidden tot een grote discussie over het gevaar van deze medicatie wanneer ze niet goed wordt toegediend. Ik wil dus duidelijk laten weten dat ik weet hoe het moet, het eerder gedaan heb, en dat ik weet wat de risico's en gevaren zijn als het niet goed gaat. Zodat hier niet weer dezelfde discussie komt, die ook al in de vorige topics staat. Niet dat ik tegen die discussie ben, in tegendeel, maar ik denk dat die gevoerd moet worden in de andere topics die daar toch al over bestaan.

Nu to the point. Ik heb dus twee parkietjes en ik heb ze gisteravond allebei een pipetje gegeven. Ik heb hun kooi in tweeen gedeeld door er een schot tussen te zetten. Ik was namelijk bang dat ze elkaar zouden gaan wassen en dan alsnog het spul binnen konden krijgen. Ik heb expres 's avonds toegediend, zodat ze de nacht even apart door moesten brengen, daar merken ze niet zo veel van als overdag. Ik had verwacht dat vanmorgen de plekken in hun nek droog zouden zijn, en ik het schot er tussen uit kon halen. Nu waren de plekken inderdaad droog, maar de veertjes in hun nek plakken nog wel aan elkaar. En nu vraag ik me af, of die veertjes nu nog veel ivermectine bevatten, of dat het gewoon de vloeistof is waarin de ivermectine opgelost zat, die zo plakt. Met andere woorden: kan ik de twee alweer veilig bij elkaar zetten? En zo niet, moet ik langer wachten tot de veren weer normaal zijn? Moet ik ze wassen (was ik dan niet de werkzame ivermectine ook weg)?