Natuur

Gestart door frf, juli 22, 2005, 17:45:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frf

is er ook iets wat een parkiet mag eten wat overal wel groeit en weten jullie nog iets anders te drinken wat parkieten heel lekker vinden behalve water

Parkieten-Freak

Parkieten drinken water.
Af en toe een paar druppeltjes Roosvicee (gele dop) er in mag.
Dit is helaas alles.

Pas op met het plukken van planten uit de natuur als je niet exact weet wat je geeft.
Hou het dan gewoon op vruchten (geen avocado!) en wat groenten.
Koop eventueel een biobox, da's ook prima natuurlijk!
Op zich is dat ruim voldoende voor je vogeltje!


frf

#2
ik nu net een doosje gekocht ook met vruchten erin stukjes appel en die andere -knip- wel duur spul 250 gram 2.15 das tog best wel duur een hele zak vogelvoer van 1.5 kilo kost maar 1.95 bij de pets place

MSN Taal doen we in de chatbox en let op je taalgebruik ;)
Gr J.

Dick uit Aruba

Je hoeft van dat "dure spul" ook maar weinig te geven. Het gaat dus ook heel lang mee. (hou wel rekening met de houdbaarheidsdatum)

Stukjes groenten en fruit, zoals parkietenfreak je al zei, is natuurlijk ook goed. Je hoeft dan helemaal niets extra te kopen. Het groenten en fruit heb je toch al in huis.

Voor de rest zou ik zeker even bladeren op dit sub-forum genaamd "Voeding". Je kan hier erg veel vinden en indeën opdoen.
Plezier!

Dick.

frf

bedankt voor je tip :D

Chantalleke

Sjefke krijgt altijd XtraVital en dat is ook 5 euro voor een doosje. Maar ja, daar doet hij dan ook ruim een maand mee! Ons konijn is wat dat betreft helemaal duur. Die eet 2 zakken voer per maand a 8 euro. Al denk ik dan altijd maar dat ik zelf ook het liefste eet wat ik lekker vind en wat ook goed voor me is, toch? ;)

Anita & Marisa

Xtravital is erg gezond voor parkieten. Het kost is meer dan ander voer, maar wat is 4 à 5 euro in de maand?
Reken eens uit wat wij in de maand verbruiken aan eten? Dan kan die 4 à 5 euro voor ons dierbare vriendje er makkelijk bij  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dick uit Aruba

Wat kost een Big Mac maaltijd tegenwoordig of een Double Whopper with Cheese?...om maar niet te spreken over een Big Bacon Combo...

Snoep verstandig, eet een keer een appel en koop een pak XtraVital :-)

Missa

Goed gesproken Dick!!!

Missa