Praten? Tip!

Gestart door Yacup, juli 20, 2007, 14:39:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yacup

Hallo,

Onze Yacup is nu bijna 4,5 maand oud. Het is een enorme nieuwsgierige parkiet; echt een doerak die alles uitprobeert.
We merkten al snel dat hij steeds meer geluidjes en fluitjes na ging doen en ook veel ging brabbelen. Op een gegeven moment deed hij een fluitje na, wat ik wilde laten horen aan degene die het hem heeft aangeleerd. Dus ik met mijn telefoon de geluiden opnemen... Vervolgens de opname teruggeluisterd en ineens hoor ik Yacup zijn eigen naam zeggen! "Live" had ik dit niet gehoord, maar dus wel in de opname.
Inmiddels, zo'n 2 weken verder, praat onze Yacub al veel duidelijker en hebben we de opnamen niet meer nodig... Zijn tweede woordje is ook al een feit! Hij is er erg vroeg bij begrijp ik aangezien ik elders op dit forum las dat de vroegste leeftijd +/- 5 รก 5,5 maand is. Nou, dat belooft wat voor de komende jaren. Wat zal Yacub een kletskous worden!

Maar een tip die ik iedereen op dit forum wil meegeven is: als je parkietje veel brabbelt en waarvan je niets verstaat, neem het eens op! Daar hoor je het op de een of andere manier beter en zou het zomaar zo kunnen zijn dat je hem/haar zijn eigen naam hoort zeggen!

Mikey Mike

Mijn parkiet is ongeveer 3 maanden oud en maakt al een geluidje na die ik doe :D
Ik probeer hun getierp na te doen, maar dat klinkt natuurlijk anders,
dat geluidje maak ik vaak en nu doet Keewy dat weer van mij na  ::)

nick

Mijn vogels tjilpen veel maar ik versta er niks van.
Ik zal het eens proberen op te nemen.
Bedankt voor je tip :D

gr nick


Safrena

Hey Yacup

Bedankt voor deze tip

Maar voor dit hier chatten word toch maar een slotje

Vele groetjes