Uit de kooi gaan

Gestart door Mikey Mike, juli 18, 2007, 18:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikey Mike

Hoi,

Ik heb sinds 2 dagen 2 parkietjes en ze zijn echt super lief! :-*

Ik laat ze al een beetje mijn kamer verkennen en op mijn vinger staan vinden ze super leuk!
Alleen heb ik een vraagje, want als ik ze uit de kooi haal, moet ik mijn hand over hun doen, want als
ze alleen op mijn vinger staan en ik haal ze uit de kooi pakken ze de rand van de kooi en klimmen omhoog of terug de kooi in.
Als ik dan mijn hand over ze doe, raken ze in paniek en gaan ze bijten, terwijl ze het geen probleem vinden als ze
op mijn hand staan en ze stappen er zelfs graag op!

Ze vinden het verder echt super leuk om buiten de kooi te zijn, dus dat kan het niet zijn.

roha

Hoi,

Je hand er boven houden vinden ze een beetje eng en als die angst bij de in/uitgang van de kooi is, zullen ze er alleen maar moeilijker uit komen. Hun kooi is een veilige plek en buiten de kooi is het best wel eng en spannend, dat durfen ze waarschijnlijk nog niet.
Je kan in je andere hand iets lekkers vast houden, bijv. een stukje trosgierst, Daarmee kun je ze misschien wel afleiden, zodat ze niet meer omhoog klimmen. En het leuk is om naar buiten te gaan. En altijd heel voorzichtig te werk gaan. De aanhouder wint!
Succes!!

Mikey Mike

Ik heb het al een paar keer geprobeert, en het lukt nu soms ook al zonder voer!  ;D
bedankt voor je hulp :D

roha

Geweldig!! Leuk om te horen.
Graag gedaan, hoor. Je hoeft me niet te bedanken. Daar zijn we hiervoor op dit forum, om elkaar te helpen.

Veel plezier nog!!

Hanneke