in de zon!

Gestart door ***anita***, juli 18, 2007, 16:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hoi hoi...ik had een vraag...
het is zomer en een mooie weer (soms koud maar ja)
mijn vraag is:kan ik mijn parkieten een paar min. in de zon zitten buiten (met de kooi)?

much love Anita :-*

karin v h

#1
Hallo Anita,
Je kunt de parkietjes wel buiten zetten maar pas alsjeblieft op met tocht.
Ik heb ze van de week ook een uurtje buiten gehad wel zo dat de kooi voor een deel in de zon en een deel in de schaduw stond dan kunnen ze kiezen waar ze willen zitten of voor een deel afdekken.

Maar kijk alsjeblieft uit met tocht want tocht is héél slecht.
Maar 's zomers mogen ze best buiten staan zolang de temperatuur goed en lekker is. Ook niet als het te heet is maar dat voel je zelf vaak zelf het beste aan.
Groetjes karin

P.s. In Spanje hangen ze ook vaak de parkietjes buiten. Heb ze daar vaak zien hangen maar daar zijn ze natuurlijk andere temperaturen gewend.

Pe0Pe

Heey!

Waarom is tocht eigelijk zo slecht voor parkietjes? en als ze er last van krijgen waaraan kun je dat merken?

groeten Peter,

Parkieten-Freak

Goede vraag Peter.
Om te weten hoe het komt dat tocht slecht is voor parkieten, moeten we eerst uitvogelen wat tocht nu eigenlijk precies is.
Er is op dit forum iemand die dat uit wil gaan zoeken. :)
We komen hier in een later stadium dus nog op op terug. ;)


DarkWolf

Tocht is toch gewoon wind? Als jij de hele tijd in een goeie wind staat krijg je toch ook oorpijn, nekpijn,..
En je parkiet word dan dus verkouden, en dat herken je aan...jawel het niezen ;)

Parkieten-Freak

Nee, tocht is meer dan wind: bij tocht stroomt de lucht te snel of is te koud.
Deze luchtstroom veroorzaakt een ongewenste afkoeling van de huid, en dat is niet prettig.


Safrena

Hey Mensen

ik ben er altijd van uit gegaan dat tocht komt door twee ramen of deuren of raam en deur tegen over elkaar openstaan
Zo komt de wind uit twee richtingen waardoor je tocht krijgt.

Tocht is naar mijn idee ook koude wind die vanonder deuren, en van tussen raamspleten komen.

Vele groetjes

***anita***

oké ik heb nog een vraag vandaag was het best wel een goede weer dus daarom heb ik de nat gespoten buiten alleen ze waren te nat dus ik had ze even in de zon laten staan dus dat moet ik nooit en nooit meer doen?


much love Anita :-*

karin v h

Waarom hang je dan geen badje aan de kooi of een badje in de kooi dan kunnen ze zelf bepalen of ze in bad willen te ja of te nee.
Als ik ze al nat zou spuiten zou ik ze niet kletsnat spuiten. Maar buiten zou ik ze zelf laten bepalen of ze in bad willen.

***anita***

nee ik heb alles al geprobeerd die gaan niet in bad :-[

karin v h

Maar het is niet verplicht dat parkietjes in bad gaan. Die van mij willen heel soms in bad maar ook meestal niet. Zijn gewoon viespeukjes. Maar je moet ze niet dwingen. Het ene parkietje wil wel en het andere parkietje wil niet.
Je mag ze best wel eens nat spuiten maar of je dat dan buiten moet doen, dat lijkt mij niet zo verstandig het is toch een behoorlijke temperatuursverandering. Maar misschien denken anderen hier anders over.

Sonja

Hoi Anita,

Ik zou buiten geen badje aan de kooi hangen.
Dat sluit nooit helemaal de deuropening goed af, en je moet er niet aan denken dat ze op die manier kunnen ontsnappen.

Over badderen/douchen etc. is al heel veel geschreven, je kunt er een heleboel informatie over vinden met de zoekfunctie:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Dan houden we het in dit topic bij je vraag over de zon, dan blijft het overzichtelijk. ;)

Groetjes, Sonja.

DarkWolf

Falkor wou vroeger ook niet in bad, nu zie ik hem er eigenlijk ook nooit ingaan maar ik dwing hem niet. Hij drinkt eruit, als hij vind dat hij dat gele spul daarvoor moet gebruiken dan doet ie maar :)
Natspuiten buiten...Volgens mij kan het wel, maar niet teveel natuurlijk. En hier kom ik weer met mijn vergelijking met mensen, maar een kind laat je ook niet kletsnat rondlopen..Dat doe je ook een handdoek om zodat ze het niet koud krijgen. En denk nu niet dat je je parkiet een handdoek moet omdoen he, maar ik denk niet dat het zo verstandig is om een kletsnatte parkiet buiten te zetten. Een beetje nat kan wel denk ik :)

nick

Het is inderdaad gevaarlijk een badje op te hangen.
Bij mij is een haakje afgebroken waardoor het scheef hangt en ze kunnen
ontsnappen.
Wat je wel kan doen (dat doe ik altijd) is het badje op de kooi zetten.
Als ze er dan uit zijn kunnen ze zelf kiezen of ze het willen.


gr nick

karin v h

Citaat van: nick op juli 21, 2007, 21:02:28
Het is inderdaad gevaarlijk een badje op te hangen.
Bij mij is een haakje afgebroken waardoor het scheef hangt en ze kunnen
ontsnappen.
Wat je wel kan doen (dat doe ik altijd) is het badje op de kooi zetten.
Als ze er dan uit zijn kunnen ze zelf kiezen of ze het willen.

gr nick

Het badje op de kooi zetten en als ze er dan uit zijn kunnen ze kiezen wat ze willen - dat doe je toch niet buiten hoop ik......
Groetjes karin

DarkWolf

#15
Ja Karin, haha :P Moest ook al 2x nadenken...Buiten zou ik dat inderdaad niet doen :D

Mensen
Let op dat dit hier geen chatten word
gr Safrena

karin v h

Sorry hoor maar dit heeft toch niets met chatten te maken. Ik laat mijn parkietjes toch niet buiten staan uit de kooi met het badje op de kooi.
Dit snap ik even niet.
Maar goed - klaar.

Parkieten-Freak

#17
Citaat van: karin v h op juli 21, 2007, 22:33:14
Sorry hoor maar dit heeft toch niets met chatten te maken. Ik laat mijn parkietjes toch niet buiten staan uit de kooi met het badje op de kooi.
Dit snap ik even niet.
Maar goed - klaar.

De gevoerde "slow-chat" heeft niet veel meer met de vraag van topicstarter te maken.
Dus ontopic graag.