gevonden (post)duif

Gestart door boefje, juli 17, 2007, 14:00:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

Mensen het is geen parkietje, toch vraag ik even jullie aandacht!
Gisteren kwam er een duif ui de schuur, ik heb em voorzichtig naar buiten laten lopen en heb weg laen vliegen, vandaag kwam hij of zij weer terug, dit beestje heeft een ring nummer met BELG 2007 6145447 nu heb ik een telefoon nummer gevonden in brussel (belgie) maar die waren tot 12 uur los. Nou kreeg ik continue een soort van voicemail waarop een vrouw zegt dat ik een ander telefoon nummer nodig heb voor verdwaalde duiven, die geeft ze me ook ik kan het alleen verstaan tot 070 en dan gaat het me te snel af, zou iemand mij en deze duif(die best tam is) willen helpen?

Het nummer is 0032 25376211 dan krijg je een vrouw die het nummer door geeft je mag ook zelf bellen ik wil zelf ook wel bellen alleen weet ik dus niet wat voor nummer het is.

Alvast bedankt, p.s. ik dacht dat het wel handig zou zijn om het hier ook te vermelden want ik meende dat er mensen uit belgie kwamen hier. (die misschien betere oren hebben als ik ) ;D

Safrena

#1
Hey Boefje

Ik zal hier meteen even horen voor jou wat het andere nummer is ;)
Misschien kun je anders je gegevens aan mij doorsturen via pb en bel ik het door, is ook voor jou dan een stuk voordeliger

Vele groetjes

Editt:
Mocht je het toch liever zelf doen hier volgt het nummer ;)
0032 70 233 013

Caradow

Je kunt ook gewoon een lokale postduivenvereniging bellen, deze kunnen je  vaak ook verder helpen...

(heb zelf ook een paar jaar geleden een postduif opgevangen)

boefje

De eigenaar van de postduif is gevonden, de postduif schijnt ongeveer 190 km te hebben afgelegt, nu nog hopen dat de eigenaar zijn duifje op komt halen  ???

Groetjes!
p.s. ik had al een paar duiven lokale postduivenvereniging gebeld. Maar door Safrena's goede hulp hebben we het baasje gevonden

Safrena je bent weer eens uitmuntend!  ;D

Safrena

#4
Hey Mensen

Wat blijkt nu, de eigenaar van de duif is met vakantie en is dus niet bereikbaar :o
Ik heb de plaatsteljke duiven vereniging gebeld in de woonplaats van die eigenaar en zij  gingen kijken wat ze verder konden doen.

De afstand vanwaar de duif woont en gestrand is, is inderdaad ongeveer een 190 km

Vele groetjes

boefje

Ik heb iemand gevonden bij mij in de straat die de duif wil opvangen, hij is vanmorgen weer aankomen vliegen moet em alleen nog vangen:S hij werkt nog niet mee, dus safrena als die man belt waar hij zijn duif kan vinden kan ie beste inderdaad een afspraak met mij maken dan zorg ik ervoor dat ie mevrouw die zijn duif opvangt thuis is.

Safrena

Hey Boefje

Is prima hoor, de duivenvereniging in zijn buurt heeft jou gegevens, dus de kans is groot dat hij meteen met jou contact opneemt. ;)
Ik vermoedde wel dat de duif terug zou komen, omdat ze nog zo jong is, het diertjes is vermoedeijk toch haar weg kwijt


Vele groetjes

roha

Hoi,

Als de mogelijkheid er is, kun je de duif t beste een schuurtje in lokken of drijven en met z'n 2en.
Daar kun je hem in een hoek drijven en dan van boven pakken, eventueel met een doek erover heen, dan blijft ie wel plat liggen.
Succes, ik hoopt dat het lukt!

Hanneke

boefje

De duif is wel langs geweest alleen ik vermoed dat hij ergens in de straat nog een plekje heeft, hij is namelijk best schrikkerig geworden en krijg em ook niet zo makkelijk, ik ben em ook nog niet weer gezien... nu maar hopen dat hij terug komt ik ga maandag zelf op vakantie dus misschien dat de eigenaar geluk heeft dat iemand hier in de buurt of mijn ouders hem kunnen vangen als hij weer terug komt..

Ik hou jullie op de hoogte!

boefje

nou, vandaag besloten om de duif te vangen, eindelijk gelukt hebben we de duif na een weiland gebracht ongeveer 5 minuten rijden en voor gezorgd dat de duif niks kon zien, laten we em los, komen we thuis zit de duif dus alweer achterthuis.... fijn...
Ik had alle opvangcentra hier in de buurt al gebelt had nog geen reactie, dus besloten om de duif weer te vangen en naar een buurvrouw paar huizen verder op te brengen zij is namelijk een duivenliefhebber er gaat 1 keer in de zoveel tijd ver reizen om een x aantal duiven los te laten. ik heb met haar afgesproken dat als de eigenaar belt dat hij contact opneemt met mij en dat ik vervolgens afspraak maak met hem, het kan zijn zoals de vrouw vermeldde dat de duif na het uitzetten weer terug bij haar bij mij of bij de eigenaar terecht komt.

Eenmaal thuis kreeg ik telefoon het was de vogelopvang noag die vonden dit ook de beste oplossing, wel hebben we afgesproken dat ik contact op neem als de duif telkens weer terug komt. Ook de vogelopvang had het stille vermoeden dat de eigenaar hem toch niet op komt halen omdat het zo ver is en waarschijnlijk meerdere heeft.

Ik zal Safrena verder informatie geven zodat we dit verder kunnen afhandelen.

Groetjes!

roha

Hoi,

:D Hahaha geinig, dat je hem weggebracht hebt. Dat is nou het mooie van postduifen, die hebben een zeer goed orientatievermogen. De duif ziet jou schuur als zijn/haar thuisbasis.
Het kan heel goed zijn dat de eigenaar de duif niet komt ophalen, want het is geen winnaar.
Maar hopelijk geeft de eigenaar nog een belletje en wordt duidelijk wat er met de duif gaat gebeuren, of ophalen, of laten vliegen.