eindelijk!!!

Gestart door ***anita***, juli 16, 2007, 15:24:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hehe eindelijk gaat de pop in de blok alleen de mannetje nog... :P
hoe krijg ik hem in de blok?? ???


Much Love Anita :-*

ilona27

ik zou rustig afwachten wat er gaat gebeuren, het is inderdaad best wel spannend en zeker als je er op "wacht" om het zo te zeggen wat er allemaal gebeuren gaat of er een nestje komt e.d.

helaas kan je de natuur niet echt een handje helpen, hoe graag we ook zouden willen ! heel veel succes in elk geval !

ilona

***anita***

oké! ;D
heel erg bedankt :P ;) :P


KISS LOVE ANITA

Safrena

Waarom hebben mensen nooit een keertje geduld  :-\

Laat die diertjes toch gewoon lekker hun eigen ritme volgen, jij gaat toch ook niet op commando kindjes krijgen.
Als de tijd er is en het mannetje er klaar voor is zal hij het popje wel volgen. trouwens niet allle mannetjes gaan mee het broedblok in.

Een paar belangrijke punten bij het broeden

1. Heb heel veel geduld
2. Laat de diertjes hun eigen ritme doen, ga ze niet dwingen, dat lukt toch nooit
3. Ga niet op de haverklap kijken wanneer ze in een broedblok willen gaan zitten
4. Stoor de diertjes niet teveel tijdens het paren en broeden, hou rustig vanop een afstandje af en toe een controle of alles goed gaat.
5. Help alleen als het echt nodig is, anders laat je de natuur gewoon rustig en lekker zijn gang gaan

Vele groetjes


Susanne32

Hoi Anita,

Bij mijn stelletje heeft het zelfs een paar maanden geduurd voordat het popje vertrouwd was met het nestkastje! Ik heb op een gegeven moment zelfs gedacht om het blok maar weer weg te halen, maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.

Wat Safrena ook zegt: laat de natuur zijn gang maar gaan, als de tijd 'rijp' is, komt het allemaal vanzelf!

***anita***

bedankt Susanne ik moest mijn blok ook een maar maanden laten hangen en uiteindelijk is het gelukt ;)

veerle

mijn mannenparkietjes gaan niet in de blok...

***anita***

bij mij gaat de popje weer niet in ze kijkt wel in maar gaat niet in en de mannetje helemaal niet het lijkt wel of de mannetje zorgen maakt over de popje als zij wel in gaat ???