Ziek? Please Help

Gestart door Paul007, juli 21, 2005, 11:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul007

Ik heb gister (19-07) 2 engelse grasparkieten gekocht. 1 daarvan (de groene) is vrolijk en fluit al wat, maar de andere (een best wel dikke blauwe) is stil, slaapt veel en gaat (of valt) af en toe naar de bodem om wat te eten en gaat daarna weer naar boven om verder te dutten. Is dat normaal?

Sonja

Hoi Paul,

Je parkieten moeten nog wel wennen natuurlijk, omdat je ze nog maar pas hebt.
Maar als de ene, zoals je schrijft, echt van zijn stokje valt, en alleen maar slaapt, lijkt me dat toch echt niet goed.
Het lijkt me in dit geval toch beter om eventjes met hem langs de dierenarts te gaan.
Zo kom je erachter of hij iets onder de leden heeft, en of het eventueel besmettelijk is, voor de andere parkiet.

Laat je nog horen, hoe het afgelopen is?

Groetjes, Sonja.

Paul007

Helaas Sonja maar hij heeft het niet gered :( , maar waarschijnlijk was die dus al ziek toen we hem kregen.....

Vanmiddag maar wel een nieuw vriendje kopen voor de andere.

Jorijn

Wat jammer van je parkietje :(

Het zou inderdaad kunnen dat hij al ziek was, Heel veel sterkte!
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Paul,

Och, wat erg, dat je parkietje het niet heeft gehaald. :(
Veel sterkte gewenst, met het verlies van je kleine vriendje.

Je doet er denk ik,goed aan, even te wachten met het halen van een nieuw vriendje, en eerst het andere parkietje wat je nog hebt, na te laten kijken door een dierenarts.
Misschien had je overleden parkietje wel iets besmettelijks onder de leden, en de dierenarts kan dan even kijken of het overgebleven parkietje wel gezond is. Ze zaten tenslotte samen in dezelfde kooi.
Pas als je daar zekerheid over hebt, zou ik er een nieuw vriendje bij halen.

Sterkte.

Groetjes, Sonja.