puberteit?

Gestart door -joepiie-, juli 10, 2007, 21:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-joepiie-

halloo parkietenfreaks!

ik heb even een klein vraagje!
mijn parkietje joepie is nu ongeveer 2,5 maand bij mij, we kregen hem met een week of 7 maar hij is nog al bijterig kan dat nu al de puberteit zijn?? of komt dat gewoon een beetje door de rui ofzo??

groetjes stephanie

Elzzie

Mijn parkietje is ongeveer evenoud als jouw parkietje en is ook best wel bijterig, vooral als hij z'n zin niet krijgt. Je moet niet laten merken dat het pijn doet of dat je het erg vind, blazen kan ook.

Succes. Gr Elzzie

Siempke

Citaat van: -joepiie- op juli 10, 2007, 21:26:45
halloo parkietenfreaks!

ik heb even een klein vraagje!
mijn parkietje joepie is nu ongeveer 2,5 maand bij mij, we kregen hem met een week of 7 maar hij is nog al bijterig kan dat nu al de puberteit zijn?? of komt dat gewoon een beetje door de rui ofzo??

groetjes stephanie

Volgens mij hoorde/las ik ergens dat de puberteit zo rond de 3 maanden komt :-\, maar weet niet zeker.. ;) Als 't wel zo is, is die meschien was vroeg begonnen :P ::)

-joepiie-

hee bedankt voor de snelle reacties!!

hij is natuurlijk ook al 3 maanden dus dan zal het de puberteit wel zijn..
als hij bijt zeg ik:''nee nee''.. naar mij luistert die dan wel, maar bij mijn zus bijt hij gewoon door en hij pakt echt een stukje vel!.. maar dan zal dat denk ik wel vanzelf over gaan!! hahaa

doeg! groetjes stephanie

Siempke

#4
Nou wat helpt bij hele jonge parkieten, teminste dat zag ik iemand doen ??? ..
*knip*
En je kunt voorzichtig met je hand schudden, Lees op www.parkietenfreak.nl ook nog maar dingen, er staat veel over het bijtgedrag  ;)

Gr. Simone

Dit gaan we absolut niet doen
We gebruiken geen hardhandigheid
gr Safrena

Safrena

Hey Stephanie

Parkietjes gaan rond de drie à vier maand in de puberteit. Ongeveer net na de eerste rui.
Dan willen ze van alles gaan ontdekken, vekennen, en uit testen in hoever ze mogen gaan.

daarnaast kunnen ze in de rui ook een beetje pittiger zijn en zeker als het een dametje is ;)

Op onderstaande link kun je meer lezen over bijten en tips om het af te leren ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes

-joepiie-

okee dat klopt ook wel, het is een mannetje en hij vind het super leuk ook om op planten te gaan enzo! hij wil inderdaad van alles gaan proberen enzo! maar in zijn kooitje zetten voor straf ofzo is ook niet echt een oplosssing want hij vind het heerlijk in zijn kooi hahaha!

doeidoeii, stephanie

Siempke

#7
Ik doe het zelf ook niet zag het iemand doen   ???
Nu ik weet dat het slecht is zal ik het ook zeker nooit doen :o

Heel goed van je  ;)
Gr safrena

DarkWolf

Citaat van: -joepiie- op juli 10, 2007, 21:42:19
maar in zijn kooitje zetten voor straf ofzo is ook niet echt een oplosssing want hij vind het heerlijk in zijn kooi hahaha!
Moet je ook niet doen, zijn kooi is zijn huisje..Zijn veilige plek:)

Siempke

Ik had het niet over die kooi,, maar dat moet je inderdaad niet doen!

-joepiie-

nee ben ik wel achter gekomen inmiddels!

maar ik heb die link van safrena gelezen en het is raar bij mij doet hij het niet en bij mijn moeder en mijn zus wel.. dus ik dnek dat hij een beetje de baas over hun is, hij gaat ook altijd graag naar hun toe!
ik zeg altijd rustig nee nee en hij doet het niet meer..
mijn moedre word er eerder een beetje zenuwachtig van en begint te schudden met haar hand wat ej natuurlijk helemaaal niet moet doen..

maar hoe lang duurt de puberteit?
gaat dit bijtgedrag dan vanzelf weer over??

groetjes

Siempke

Het duurde toch iets van een jaar? :( Of heb ik dat nou :-\

Sonja

Citaat van: Siempke op juli 11, 2007, 11:23:02
Het duurde toch iets van een jaar? :( Of heb ik dat nou :-\

Hoi Siempke,

De puberteit begint vanaf ca. 3 maanden (kan soms ietsje eerder of later zijn) en duurt inderdaad tot het parkietje ca. 1 jaar oud is.

Met de zoekfunctie van het forum kun je overigens heel eenvoudig het antwoord op dit soort vragen vinden, typ maar eens het woord "puberteit" in:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.

-joepiie-

okee maar stopt het bijten dna ook weer, want dat si zo vervelend..  :(

Siempke

Als je laat merken op een diervriendelijke manier dat dat niet kan, zou hij er mee kunnen stoppen, maar als je hem het gewoon laat doen, kan het heel erg worden en nee dan stopt het bijten niet, het hangt er vanaf hoe je het doet..

Sonja

Hoi Stephanie,

Je kunt een handje helpen om het bijten af te leren, een hele nuttige link over hoe je dat het beste doet is deze:

http://parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Tot slot wijs ik je op de zoekfunctie van het forum, over bijten, het afleren daarvan, en de pubertijd is ontzettend veel geschreven.
Als je daarna nog vragen hierover hebt, kun je ze uiteraard altijd stellen. ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.

-joepiie-

hee sonja,

heel erg bedankt dta je die link nog een keer hebt gegeven, safrena had hem ook al gegeven ;)
maar ik heb em nu helemaal gelezen en ik denk dat het ''macht'' is, mijn moder en mijn zus willen dan altijd graag dat ik hem weg haal!, me moeder vind het niet fijn als joepie er uit is en mijn zus vind het vreselijk als hij gaat bijten!
hun zijn dus eigenlijk niet erg consequent!!
me moeder wilt hem liever ook niet meer op haar hand of schouder hebben ofzo.. eigenlijk onzekerheid + dan nog de puberteit erbij verklaart alles:)

ik denk dat we dan maar eens alle raad op gaan volgen :)
mag er dus eigenlijk een slotje op dit topic ;)

groetjes stephanie

Sonja

Hoi Stephanie,

Misschien is het dan een goed idee om je moeder en je zus dit topic en Croky's column ook te laten lezen... ;)

Veel succes. ;)

En op verzoek een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.