Mijn vogel zit op de grond en ziet er ziek uit wat zal het zijn??

Gestart door ashley, juli 09, 2007, 23:41:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,
ik was vandaag de vogeltjes weer aan het voeren en toen zag ik me grijze vogel in de voilere
op de bodem zitten, helemaal opgeblazen in zijn veertjes ???
ik heb geen idee wat er met hem aan de hand is zag hem vandaag wel eten.
en gister vond ik hem ook al een beetje tegen het gaas hangen maar vandaag zat hij dus
echt op de bodem.
wat zou dit kunnen zijn en wat moet ik hier aan doen??

groetjes ashley

ashley

ohja helemaal vergeten.
ik heb een foto van haar gemaakt hoe ze er bij zat:

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Ashley,

Dit parkietje ziet er echt ziek uit... :(

Als ik jou was, zou ik morgen meteen een afspraak maken met een vogelarts.
Hier kun je zien of er eentje bij jou in de buurt is:

http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Veel sterkte en beterschap voor je parkietje.

Laat je nog weten hoe het is geweest?

Groetjes, Sonja.

ashley

hallo,
ja ik wil ook naar de dieren/vogel arts maar mijn ouders werken vandaag de hele dag.
en moet vandaag ook al de voilere naar ergens anders heen brengen.
(wil je weten waarom zie dan mijn topic in broeden)
dus vandaag gaat niet lukken >:(

jullie horen het nog wel

groetjes ashley

Mars

Hij ziet er erg slecht uit. ik zou alles op alles zetten om hem toch naar een dierenarts te brengen.
Kun je niet met de bus? Zijn er geen buren, vrienden, familie enz die je even kunnen brengen?

In de tussentijd:
Je kunt hem het beste binnenhalen, als je dat nog niet had gedaan. En warmte en rust geven: een doek over het kooitje (evt als je geen kooi hebt en hij al helemaal lusteloos is, kun je hem eerst in een doorzichtige bak zetten, maar veel beter is een kooi). En dan een warmtelamp er boven of de CV hoog.

Maar het allerbelangrijkste is, dat je zo snel mogelijk een dierenarts raadpleegd.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ashley

hallo,

ja ze zit alleen appart in een kooitje.
het lijkt al beter te gaan ik ga dr even goed in de gaten houden en anders vanavond naar de dierenarts ;)

groetjes ashley

dijkje2

Hoi Ashley,

Goed dat je je vogel in ieder geval binnen hebt gehaald. Houdt hem maar lekker warm. Misschien is het mogelijk dat je haar wat dwangvoert als hij zelf niet eten wil. Misschien een idee om hem een trosgierstje te geven, dat vinden ze altijd wel lekker. Hij moet in ieder geval wel wat eten binnen krijgen anders gaat het zich nog beroerder voelen.
Beterschap.

Mars

Ik denk niet dat je parkietje uit zichzelf opknapt. Dus gewoon even mee naar de dierenarts, zo snel mogelijk.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..