XtraVital (België)

Gestart door DarkWolf, juli 09, 2007, 13:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Hallo,

Ik ben al een paar maand op zoek naar een dierenwinkel die Xtravital voor vogels verkoopt. Ik heb hier in de buurt in de kleinere dierenwinkels gekeken (fauna lima) maar daar vond ik het niet. Vandaag ben ik speciaal naar Groot-Bijgaarden gereden, naar een dierenspeciaalzaak, maar ook daar verkopen ze geen Xtravital voor vogels. Voor knaagdieren vind je het overal, maar voor vogels vind ik het niet. Vind het wel vreemd, want net vóór ik Falkor heb gekocht verkochten ze het wel nog (in de dierenwinkel hier) en nu dus al bijna een jaar niet meer.
Dus nu is mijn vraag aan alle Belgjes hier op het forum, waar kopen jullie je Xtravital?

Safrena

Hey Darkwolf

In Belgie is het inderdaad niet altijd even makkelijk om xtra vital te vinden.
In Gent bij tom & co zouden ze het wel verkopen

Hier vind ik het af en toe in de plaatselijke dierenwinkel, maar dit is niet altijd.

Daarom combineer ik hier de voeding, de ene keer krijgen ze xtra-vital als het er is, de andere keer krijgen ze prestige premium met eivoer.
Vaker geberud het laatste. Echter perstige premium samen met drie keer per week eivoer van hetzelfde merk is ook een goede voeding. Als je daarnaast ook verse groentjes, fruit en biobox geeft, en zo een drie keer per week het water aanzuurt met appelazijn (5ml in een halve liter water) krijgt je parkietje ook een goede voeding ;)

Vele groetjes

DarkWolf

Ik zal een kijken of ze dat hier verkopen, maar ik denk dat ik dat wel al eens heb zien staan in de plaatselijke dierenwinkel.
Nutribird heb ik hier al zien staan, maar dat zijn pellets en ik heb teveel schrik om mijn parkiet over te zetten op pellets.
Is Vitakraft Parkieten Premium Menu ook een goed voer, of is dat te vettig?

Safrena

Hey Darkwolf

De voeding van vitakraft is redelijk goed voer, maar daar zijn al vaak problemen mee geweest van ongedierte in het eten.
De vogelarts hier raad deze voeding dan ook af en hij adviseerd om prestige premium te geven, omdat daar ook vam (vitamine- aminozuren-mineralen) extra inzitten.

Je kan eventueel naast deze voeding een bakje met nutribird pelllets beschikbaar hangen ;)
Dat doe ik hier ook  ;)

Vele groetjes

DarkWolf

Ik ben net even naar de dierenwinkel geweest (jawel, door de regenbui :P).
Heb snel nog even naar het voer gekeken (ging nl. achter flexzitstokken en mijn pa w8e in de auto op me).
Ze hebben er dus enkel vitakraft, prestige premium en nutribird, al de rest zijn snoepstokken en zo'n dingen.
Ik ga volgende week ofzo eens met mijn pa naar de tom&co in Aalst, eens kijken of ze dat daar ook verkopen, anders zal ik eens per trein naar Gent moeten.
Ik denk dat die andere voeren niet goed zijn voor mij, ik vergeet nl. altijd het eivoer en nu heb ik dus nog 3/4 van een zak overstaan dat overtijd is (was maar tot eind april goed). Daarom dat ik een voer zoek waar dat al in zit, zijn er nog andere voeren (buiten xtravital) waar al eivoer inzit?
En nu ga ik even kijkn hoe ik die flexzitstokken in elkaar moet krijgen :P

Safrena

Hey Darkwolf

Bij zaadmengeling weet ik maar een merk en dat is xtra-vital waar het eivoer in zit. Bij andere zaadmengsels zit naar mijn idee geen eivoer.
Hoe dat is met pellets, geen idee, maar omdat dit een complete voeding is ga ik ervan uit dat ook daar de behoefte van eivoer in voorzien is.

Ik denk dat je bij tom&co grote kans maakt om daar xtra-vital te vinden ;)

Veel succes bij je zoektocht

Vele groetjes

Ps zaadjes over datum zeker niet meer aan je parkietjes geven he, dan zitten er geen voedingsstoffen niet meer in of niks ;)


DarkWolf

Citaat van: Safrena op juli 09, 2007, 18:21:53
Ps zaadjes over datum zeker niet meer aan je parkietjes geven he, dan zitten er geen voedingsstoffen niet meer in of niks ;)
Durf ook niet:) Had schrik dat hij er ziek van zou worden fzo...

DarkWolf

Dit topic mag op slot :)
Ik heb eindelijk Xtravital gevonden (in de tom&co in Aalst). En Falkor eet het, dus alles is in orde ;D

Safrena

Hey Darkwolf

Super dat je xtra vital gevonden hebt en dat Falkor het leker vind en eet ;D

Enne op jouw vraag hier een slotje ;)