Moet verhuizen maar gaat waarschijnlijk bijna eitjes leggen wat nu??

Gestart door ashley, juli 08, 2007, 23:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,
het is een beetje raar verhaal maar mijn voilere staat bij mijn overburen in de schuur.
nu willen hun die oppeens niet meer vanwege een muis die op het voer afkomt ???
nu kan ik ze bij iemand anders kwijt waar ze nog steeds van mij blijven.

maar goed de vogels moeten nu verhuist worden maar ik zag eergisteren 1 koppel paren, en
ze zit dus nu ook steeds in het broedhok.
ik ben dus nu bang als ze gaat verhuizen ( ze blijft wel in dezelfde voilere) dat ze dus van slag
is en dat ze haar eieren niet meer durft te leggen want er komen ook een paar andere vogels
bij.
zal ze dus nu legnood krijgen of zal ze haar eieren waarschijlijk gewoon leggen als de paring gelukt
is, de vogels gaan trouwens waarschijnlijk dinsdag verhuizen dus waarschijnlijk heeft ze dan iedergeval
nog geen eitje gelegd
dus denken jullie dat ze legnood of iets anders zal krijgen??

groetjes ashley

Safrena

Hey ashley

Een verhuizing brengt altijd stress met zich mee.
Hoe parkietjes daar op reageren, varieert van parkietje tot parkietje

Zolang je popje nog geen eitjes gelegd heeft, kun je haar snel verhuizen, maar doe het wel voorzichtig.
Eens ze eitjes heeft gelegd kun je haar veel beter met rust laten

Door de stress van de verhuis kan het zijn dat ze geen eitjes meer gaat leggen, misschien wel, dit kan je niet op voorhand zeggen
Hou haar daarom na de verhuis ook heel goed in het oog, zeker hoe ze daarna reageerd.

Vele groetjes

ashley

hallo, safrena

bedankt voor je snelle antwoord.
ja waarschijnlijk kunnen ze dinsdag dan verhuist worden.
dan heb ik nog 4 dagen om haar goed in de gaten te houden want
ik moet dus op vakantie waar ik dus nu onzettend van baal wil liever mijn parkietje
in de gaten houden natuurlijk.
maar ik heb een erg goede oppas die ik vaak zal bellen en die haar dan ook goed
in de gaten zal houden dus dan zal het hopelijk allemaal wel goed komen

groetjes ashley

Annika

wat een lastige situatie, maar helaas dus niets anders van te maken.

Wat ik me wel afvraag : je vakantie stond al gepland neem ik aan? Ik zou zelf nml absoluut geen blok(ken) ophangen voordat ik op vakantie ga (en dus ruim tellen vanaf het blok inhangen, paar weken tijd geven om te paren, tijd voor eitjes, tijd voor uitkomen + 6 weken voordat jongen wegmogen)
Hopelijk heeft je oppas een beetje verstand van parkietjes en kweken of is hij/zij in ieder geval bereid om als het nodig is dingen op te zoeken op het net?

Groetjes Annika

ashley

hallo

ja ik wist dat we op vakantie gingen maar omdat nog nooit iemand eerder interresse had
in een van de broedhokken dacht ik nou dan kan ik ze wel laten hangen.
maar mijn oppasser is een goedevriendin van me en ze helpt me al vaak met de vogels en omdat
al een tijdje eerder dit afgesproken hadden ging ze gelijk naar de bibliotheek om wat boeken te lenen
zodat ze er wat meer van af weet.
ook heb ik haar aangeraden om misschien hier interloggen op parkietenfreak want hier kun meestal wel
een goed antwoord krijgen ;)
nou ik hoop dat dit allemaal goed gaat komen maar in iedergeval zullen dr als zij komt oppassen geen jonge
vogeltjes zijn want ik ga dan zaterdag op vakantie en blijf net geen 2 weken, dus dan zouden er jonkies
kunnen komen als ik een paar daagjes thuis ben

groetjes ashley

ashley

hallo,

mijn vogels zijn nu verhuisd ;)
dus toen ik ze ging voeren zag ik dat mijn popje je alweer in het broedhok zat
dus volgens mij gaat het wel goed komen want ze zit ook al weer aardig op haar
gemakkie.

groetjes ashley

ashley

hallo,

ze heeft er niet veel last van gehad en heeft nu 6 eitjes.
maar ik had nog een vraag ik kan dat zo gauw even nergens terug vinden
dus weet iemand na hoeveel dagen je kunt zien of het eitje bevrucht is.

alvast bedankt weer

groetjes ashley

Siempke

Citaat van: ashley op juli 29, 2007, 18:21:40
hallo,

ze heeft er niet veel last van gehad en heeft nu 6 eitjes.
maar ik had nog een vraag ik kan dat zo gauw even nergens terug vinden
dus weet iemand na hoeveel dagen je kunt zien of het eitje bevrucht is.

alvast bedankt weer

groetjes ashley

Hoe kun je eigenlijk zien of een eitje bevrucht is?
Ben gwn een beetje nieuwschierig :P

ashley

@ Siempke: dan zijn de eitjes witter en als je goed met een lampje schijnt kun je rode lijntjes
zien lopen en na een tijdje is het een roze bolletje.

maar weet iemand na hoeveel dagen je kunt zien of het  eitje bevrucht is??

groetjes ashley

Siempke

Citaat van: ashley op juli 29, 2007, 18:55:23
@ Siempke: dan zijn de eitjes witter en als je goed met een lampje schijnt kun je rode lijntjes
zien lopen en na een tijdje is het een roze bolletje.

maar weet iemand na hoeveel dagen je kunt zien of het  eitje bevrucht is??

groetjes ashley
Bedankt :D

Ik heb het opgezocht : http://www.seniorennet.be/Pages/Huisdieren/Vogels/Grasparkieten/broeden_kweken_paren_broeden.php

Hier staat dat je het na ongeveer 10 dagen kan zien [ dat staat er teminste  :P ]

ashley

bedankt siempke wel vreemd dacht altijd eerder maar wist het niet meer zeker

ashley

hallo,

ik ben er overheen gelzen maar heb het hier nu uiteindelijk gelzen op parkietenfreak.
hier staat namelijk rond de 5 dagen.
1 eitje is iedergeval bevrucht hoop dat er nog meer eitjes bevrucht worden :o

groetjes ashley

Safrena

Hey Mensen

Inderdaad na een vijftal dagen kan een ervaren iemand het zien of de eitjes al dan niet bevrucht zijn

Maar wat ik me iedere keer bij deze afvraag, waarom moeten jullie dit altijd meteen gaan zien  ???

Zoals ik al vaker heb verteld, laat toch gewoon de natuur rustig zijn gang gaan.
Heb geduld en je zal vanzelf merken of de eitjes bevrucht zijn of niet na 21 tot 28 dagen

Het is echt niet zo goed, om iedere keer weer een broedend popje te gaan stroren en eitjes te kijken enz....
zo kunnen ze bv hun eiren stuk gaan maken, gewoon omdat ze zenuwachtig worden daardoor.

Af en toe een kijkje nemen of alles goed gaat kan best, zonder je popje te storen.
En Grijp alleen in als het echt nodig is, laat je popje anders gewoon haar gang gaan, zij weet van nature wat ze moet doen

Vele groetjes

ashley

@safrena: ik vind wel dat je gelijk hebt.
maar ik ben op vakantie geweest en mijn oppasser weet niet wanneer de eitjes gelegd zijn en ik kan
het een beetje uitrekenen als ik weet na hoeveel dagen je ziet of het eitje vruchtbaar is.
want ik wil altijd graag weten wanneer ze gelegd zijn zodat ik na een tijdje weet of ik het broedhok al moet
weghalen als er dan nog geen jonge vogeltjes zijn ;) dus vandaar

groetjes ashley