Ollie kan nog steeds niet vliegen

Gestart door Lima, juli 08, 2007, 13:42:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lima

Hallo ik heb dit forum pas ontdenkt en heb er al veel nuttige informaie uit kunnen halen.
Ik zit met mijn grasparkietje Ollie. Ik heb Ollie 16 April gekocht hij was toen nog klein geen staartje nog etc.
Ik hoopte dat Ollie snel zou groeien zodat hij samen met mijn andere parkietje mee zou kunnen vliegen.
Op een dag kwam ik thuis en zag ik allemaal bloedpennen op de bodem van de kooi, ik dacht nog in eerste instatie dat mijn andere vogel hem had aangevallen wat mij heel raar leek. Ik dus naar de dierenwinkel waar ik Ollie vandaan had. Een man in de winkel onderzocht Ollie en zei dat hij een vitamine tekort had hij trok er ruw nog een paar pennen uit en zei dat het nog wel eventjes kon gaan duren.
Maar nu is het ondertussen al Juli en Ollie kan nog steeds niet vliegen!!Ik kan nu helaas geen foto hem maken (fototoestel is stuk) Maar hij krijgt dus vitaminen in water en is verder wel actief behalve dan dat ie niet kan vliegen.

Is het waar dat het een vitaminen tekort is.
Zijn vleugels zijn al wel meer gegroeid en zijn staart is al een paar weken gewoon normaal van lengte.
De dierenwinkel waar ik Ollie vandaan heb, heeft een vaste parkieten `leverancier` en ik zag dat zijn broetjes en zusjes wel volledige vleugels hadden. waarom mijn vogel dan niet.

Alvast bedankt als iemand weet wat er is en mij kan helpen.

Groetjes Lima

Safrena

Hey Lima

Welkom op het forum

De dierenwinkel trok nog meer pennen uit :o
Schandalig vind ik dat van die persoon >:(

Als ik alles zo een beetje lees, lijkt me het heel sterk dat jouw parkietje kruiperziekte heeft.
Deze ziekte heeft niks te maken met een vitamine tekort. ;)
Kruipersziekte is niet dodelijk, een parkietje kan daar best oud mee worden. Alleen zal hij/zij waarschijnlijk nooit kunnen vliegen

Op onderstaande link kun je meer lezen over de kruipersziekte

http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Vele groetjes

Sonja

Hoi Lima,

Ik wil hier ook nog graag even op inhaken. ;)

In de eerste plaats vind ik het meer dan schandalig dat deze man er nog meer vleugelpennen heeft uitgetrokken, echt ongelooflijk.... :o :'(

Zoals je in de link die Safrena je meegaf ook kunt lezen, zijn er 2 vormen van de kruipersziekte.
Het zou ook kunnen zijn dat jouw parkietje de milde vorm heeft, dit omdat je schrijft dat zijn vleugels weer groeien, en de staart ook.

Dan kan het zijn dat je parkietje alsnog straks gewoon kan vliegen.

Een van mijn parkietjes heeft ook de milde vorm van kruipersziekte.
Ze verloor ook haar vleugel- en staartpennen, met aan het uiteinde wat bloed.
Daardoor kon ze niet vliegen.
Gelukkig kreeg ze ze na verloop van tijd weer terug, en tot nu toe is dat ook zo gebleven. Ze vliegt vrolijk in het rond, het enige wat ik nog opmerk, is dat ze wat kleiner is gebleven. Maar zolang ze zelf nergens last van heeft, is dat helemaal geen enkel probleem uiteraard.

Ik hoop dat jouw parkietje straks ook weer fijn kan vliegen!
Maar zoniet, dan kun je nog heel veel jaren plezier hebben van een kruipertje. Je kunt de kooi dan aanpassen en ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk klimgelegenheid aanwezig is.

Groetjes, Sonja.

Lima

Er ging iets mis. Nja overnieuw.

Dat die jongen van de dierenwinkel er een paar pennen ruw uittrok was ik ook boos over. Hij wilde er mee aantonen dat de pennen los zaten. Dat had ik zelf ook al gemerkt en dus overbodig Ollie heeft daarna nog gebloed ook!
Het zegt ook meteen iets over de dierenwinkel.
Mijn moeder dacht een paar weken gelden ook al aan kruipers ziekte en ik zelf heb daar ook al informatie voor opgezocht. Maar omdat het toch lijkt dat zijn vleugels en staart iets groeien (staart is gewoon lang nu) hoopte ik zo dat het dat niet zou zijn.
Mijn andere parkiet is een hele drukke meid, ze vliegt zelfs in de kooi (ik heb een vrij grote kooi) en Ollie probeerd het dan ook en zit dan vervolgens krijsend op de grond best frustrend voor hem, hij wilt ook gewoon mee de kamer in kunnen vliegen!
Gelukkig heb ik een vrij grote kooi en maak ik hun speeltjes voornamelijk zelf en dat zijn veel klim,klauter en knaag dingen dus Ollie vermaakt zich gelukkig wel. Maar ik hoop zo voor hem dat ie toch nog zal kunnen vliegen.
Het blijft hoe dan ook mijn schatje en die andere ook : )

Owja misschien (ik hoop het) wat goed nieuws zijn vleugels zien er nu bloedvrij uit. Voorheen zag je allemaal rode plekken als hij zijn vleugels optrok en nu niet meer. En over dat kleiner blijven.. Ollie is inderdaad niet zo groot het is een klein parkietje. Maar wel de baas in de de kooi he haha.

Lima

Hey mijn vorige, vorige bericht is weg. Ik wilde jullie dus even bedanken voor het reageren op mijn vraag : )

Groetjes Lima