Trosgierst Kweken

Gestart door karin v h, juli 06, 2007, 16:24:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Parkietenfreaks,
Het is nu echt de tijd ervoor - trosgierst kweken. Ik heb de trosgierst nu zo'n 18 cm. hoog staan. Alleen de pluimpjes zijn nog erg klein. Ik denk dat ze ook op de zon wachten.
Ziet er erg leuk uit. Ik heb gewoon het restje trosgierstzaadjes wat onder in de zak zit in een plantenbak gekieperd en dat gaat goed.
Zal er van de week een keer een foto van maken. Helaas heb ik er een plantenbak bovenstaan en daardoor komt het een beetje in de verdrukking.
Groetjes karin

Mars

En als het dan groot is, moet je het drogen neem ik aan?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Yep, kun je drogen.  :)
Meer informatie over trosgierst kweken inclusief foto's vind je hier.


Josephine

pffff... ik heb het denk ik al 1.5 maanden in een pot staan ik denk dat de ook iets van 15cm hoog zijn. Maar er komt verder nog niks uit!!!

karin v h

Ik moet je zeggen ik doe er weinig aan vergeet ze zelfs soms water te geven maar de eerste pluimen komen nu omhoog.

[verwijderd door de beheerder]

ilona27

ziet er leuk uit zo ......

alleen had ik een vraagje : moet je de trostgierst perse laten drogen tot ze de kleur hebben die je in de winkel koopt of mag je de al dan niet verse trosgierst ook meteen vanaf je plant aan de vogels geven ? kan er eigenlijk niet veel van vinden op internet over deze vraag ............


ilona

DarkWolf

Ziet er inderdaad leuk uit, en het kost je niks!
Kan je dit nu ook nog gaan zaaien, of ben je dan te laat? Ik las nl. op internet dat je al in mei moet zaaien.

karin v h

Nee hoor DarkWolf dat kun je nog rustig kweken en aangezien we hopelijk nog zon gaan krijgen maakt het niets uit.
Probeer het gewoon. Je zegt zelf al het kost niet dus het kan ook geen kwaad om het gewoon te doen. ;)
Groetjes karin