Mijn nieuwe parkiet heeft nog niet gegeten!

Gestart door BasParkiet, juni 30, 2007, 17:02:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BasParkiet

Ik heb hem nu denk ik 3 uur en hij heeft nog niets gegeten. ik probeer hem gelijk pallets te laten eten, maar het lukt niet. Ik zag bij de kweker dat hij daar gewoon zaad at. De vogel is opzich al behoorlijk tam, ik had wat pallets op mijn hand gedaan en hij keek er naar maar deed niets. ik kon wel heeel dichtbij komen. Ik heb ook pallets op de grond gestrooid waar de parkiet eerst de hele tijd zat. Die heeft hij niet aangeraakt. Wat moet ik doen? Zal ik hem vanavond nog even zaadjes geven of op mijn hand leggen of gewoon doorgaan met pallets?
ik heb hem gewogen toen wij thuis kwamen en hij net had gegeten, hij woog toen ong. 45 gram.

Trippy

#1
Hoi,

Nieuwe parkietjes moeten altijd even wennen.
Frummel heeft de eerste 3 dagen alleen maar uit mijn hand gegeten.

In het begin kunnen parkietjes de etensbakjes nog niet vinden.
Je kan je parkietjes helpen door wat zaadjes op de bodem van de kooi te strooien. Binnen een paar dagen zal je parkietje wel eten.

Maar let op !
Als je parkietje volledig zwarte poepjes hebt is het niet goed.
Hij/zei heeft dan 24 uur of meer geen eten op, vaak moet je je beestje dan met de hand voeren...

At hij bij de kweker trouwens ook al Pellets... ??

Succes, Ursula

Neen usrula
bij de kweker at hij gewoon zaadjes

Citaat van: BasParkiet op juni 30, 2007, 17:02:34
... Ik zag bij de kweker dat hij daar gewoon zaad at...
gr Safrena

Caradow

Je hebt je parkiet nog maar een paar uur, geef hem nu toch de gelegenheid om te wennen! Het beestje heeft ontzettend veel stress doorgemaakt. Ik heb je al eerder aangegeven dat je het omzetten naar pellets niet moet onderschatten. Laat het beestje asjeblieft gewoon vene met rust, zet wat zaad en water in de buurt zodat hij dat kan vinden en probeer over een paar dagen wanneer hij meer gewent is over te zetten op pellets. Lees ook alle info over pellets nog even goed door, zodat je zeker weet waar je aan begint en waar je op moet letten.

BasParkiet

hey,

ik weet wel dat parkietjes moeten wennen ja, maar ik heb al pallets op mijn hand gedaan en net wat zaadjes, bij die zaadjes pakt hij ze op (om mij een plezier te doen denk ik :P  :-*) maar dan laat hij ze weer los en vallen ze naar beneden.

ik heb wat pallets op de grond gestrooid ja en net die zaadjes die hij zelf op de grond heeft gegooid. Bij de kweker at hij geen pallets. Zijn uitwerpsels zijn donker groen met wit (volgens mij heel normaal, ook niet waterig ofzo).

Wat bedoel je met de hand voeren, wat ik de hele tijd al probeer of iets anders?

groetjes sjaak

Caradow

Je hebt je parkietje nog maar een paar uur, maar je hebt hem nog niet met rust gelaten. Je hebt hem al zaad en pellets op de hand voorgehouden zeg je net....

Laat hem gewoon even alleen rustig in de kooi zitten, zonder de hele tijd met je neus erbovenop te zitten. Hij gaat dan over ene tijdje vanzelf op zoek naar zaad. Je kunt wel ook wat pellets op de bodem strooien, zoals je al gedaan hebt, maar reken er niet op dat hij het gelijk eet... Daarom zeker deze eerste dagen ook zaad geven, zodat hij eerst eens aan de nieuwe omgeving kan wennen..

Oftewel: Ga bij die kooi weg, laat hem met rust en kijk af en toe vanuit je ooghoeken of hij al wat eet...

BasParkiet

hoi

Ok, dat zal ik nu dan doen maar ik heb hem net gevoerd, hij at uit mijn hand wat zaadjes (ik had het gemengd met pallets maar die goochemerd at alleen de zaadjes:P). Ik zal hem nu wat meer met rust laten zoals je zei. Maar het lijkt wel alsof hij behoorlijk gewent is (zal waarschijnlijk nog niet zo zijn) hij kwetterde zelfs al eventjes, om de kanarie te zeggen dat hij zijn kop moest houden  :P

groetjes