moet een parkiet ei/krachtvoer?

Gestart door parkietjuhs, maart 23, 2005, 16:11:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

parkietjuhs

Heeeejjj
ik krijg binnenkort een parkietje en ik heb dan gewoon voer gekocht maar op allerlei sites staat dat je ook eivoer en krachtvoer nodig hebt!!
en is dat ook nodig als je een jong parkietje neemt??

goofy

hoi..

ja dan is het juist nodig want je parkietje moet nog groeien..
je moet ze iederedag een teelepeltjekrachtvoer en ei voewr geven..(dat zeiden ze tegen mij)
maar dat moet je dan wel elke dag doen.

helma

hoihoi,

Het antwoord op jouw vraag is JA.
Naast het zaad, moet je parkiet eivoer krijgen.
Hier zitten namelijk vitamines, mineralen e.d. in die ze niet binnenkrijgen bij enkel zaad.
Daarnaast zou je iedere dag wat fruit (klein stukje en GEEN AVOCADO!!!) en een klein
stukje groente mogen hebben.
Eens per week een klein stukje kaas, zullen ze ook van smullen.
Trosgierst beperken tot een halve sliert per week.
Ik bekijk meestal eerst mijn agenda.
Als Bassie een keertje alleen moet zitten op  een tijdstip dat ze anders los zou mogen geef ik
altijd een stukje tro(o)s(t)gierst.

Kijk anders even elders op deze site onder het kopje voeding.
Daar staat ook alle info die je nodig hebt.

Groetjes
Helma.

Parkieten-Freak

Als je parkietje "gewoon" parkietenzaad krijgt, dan wel.
Als je XtraVital parkietenzaad geeft dan is apart eivoer niet nodig, want dat zit al in de XtraVital.


parkietjuhs

heeej :!:  :!:

:!: bedankt voor jullie reacties!!
ik heb gekeken op deze site bij voeding, maar wat is een pellet :?:  :?:

Safrena

#5
Hey parkietjuh

pellets is eigenlijk samengepertst voer voor parkietjes.
Ze moeten het ook niet meer pellen zoals ze met hun zaadje doen.

Hieronder pellets voor parkietjes hoe die eruit zien


Let wel als je pellets wil geven dat het voor parkietjes is want er zijn veel verschillende soorten voor alle dieren



vele groetjes

[verwijderd door de beheerder]

rutgerpol

ik heb soort krachtvoer uit de dierenwinkel dat 96% uit as bestaat  :shock: . op dat doosje staat dat de parkieten zoveel eten als ze zelf nodig hebben. je kan denk ik het best in de dierenwinkel vragen wat zij aanraden...

Parkieten-Freak

Citeerik heb soort krachtvoer uit de dierenwinkel dat 96% uit as bestaat  :shock: . op dat doosje staat dat de parkieten zoveel eten als ze zelf nodig hebben. je kan denk ik het best in de dierenwinkel vragen wat zij aanraden...

Ik denk dat je het beter op het forum kunt vragen :wink:
De vele parkietenliefhebbers/kenners hier hebben meer ervaring en kennis van vogels dan het personeel in de gemiddelde dierenwinkel.
:!:


claudy

hallo,

Nog even over dat eivoer, mijn parkieten eten er niks van. Is dit heel erg ? Wat kan ikdan het beste geven ?

gr. claudy

Safrena

Hey Claudy

Het beste geef je je parkietje xtra-vital.

Daar zit alles in dat je parkietje nodig heeft ook eivoer.
Dan hoef je je parkietje geen apart eivoer meer te geven

vele groetjes

Lenthe

mijn parkietje at ook nooit eivoer, dus nu doe ik het door het gewone zaad doormengen.
Ik doe altijd 2,5 theelepels gewoon voer en dan een half lepeltje eivoer. Verder doe ik er 3 druppels vitaminen bij, maar dat doe ik niet meer dan 3 keeer in de week. OOk heb ik van die spreekparels die ik er 1 tot 2  keer in de week door meng, maar dan ook maar een beetje.

Helaas eet die van mij nog steeds geen fruit. hoe erg ik er ook bij ga smaken, eten of hmmmm roepen. Dat beestje kijkt me aan of ik gestoord ben en ziet een stukje banaan en dergelijke als een grote indringer waar hij aleen maar naar kijkt.
Ik ga het dit weekend maar proberen met trosgierst uit m'n hand, in de hoop dat ik het om kan zetten naar fruit.


groetjes Lenthe

Ireen

Citaat van: Lenthe op april 28, 2005, 20:40:46
mijn parkietje at ook nooit eivoer, dus nu doe ik het door het gewone zaad doormengen.
Ik doe altijd 2,5 theelepels gewoon voer en dan een half lepeltje eivoer. Verder doe ik er 3 druppels vitaminen bij, maar dat doe ik niet meer dan 3 keeer in de week. OOk heb ik van die spreekparels die ik er 1 tot 2  keer in de week door meng, maar dan ook maar een beetje.

Helaas eet die van mij nog steeds geen fruit. hoe erg ik er ook bij ga smaken, eten of hmmmm roepen. Dat beestje kijkt me aan of ik gestoord ben en ziet een stukje banaan en dergelijke als een grote indringer waar hij aleen maar naar kijkt.
Ik ga het dit weekend maar proberen met trosgierst uit m'n hand, in de hoop dat ik het om kan zetten naar fruit.


groetjes Lenthe




hooi
ik krijg binnekort een parkiet en ik lees vanalles over eivoer maar wat is dat precies?? ik denk dat ik zowieso maar xtravital ga kopen dan komt hij/zij zeker niks tekort wat voer betreft toch???
groetjes ireen

Jorijn

Dit is niet nodig als je XtraVital neemt,
Eivoer zorgt voor de nodige vitamine in het leven van je parkietje ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com