Uitwerpselen In De Vacht

Gestart door anneke, juli 20, 2005, 09:53:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anneke

Hallo allemaal,


Sinds gisteren heb ik, samen met mijn vriend, 2 parkietjes aangeschaft. Fientje en Flupke. Maar nu blijkt dat Fientje uitwerpselen heeft in haar vacht en dat als ze poept er toch nog een deel blijft hangen.

Wat is dit? En wat kan ik daar aan doen? Ik heb al met keukenpapier geprobeerd om de uitwerpselen af te vegen maar toch blijft het er steeds aankleven.

Dick uit Aruba

Dat ze uitwerpselen in hun vacht hebben kan zijn doordat ze met z'n velen in een heel kleine ruimte zaten en zodoende zijn ondergepoept door anderen. (?)

Dat er uitwerpselen aan hun achterste blijft zitten is niet goed. Je kan dat schoonmaken met een beetje lauw water en een wattestaafje. Ik zou in jouw geval zeker even met beide parkieten even lang de dierenarts gaan. Je weet maar nooit wat ze onder hun leden hebben.

anneke

Ze komen uit een dierenwinkel waar ze toch met een stuk of 20 samen zaten in 1 kooi.

hoe kan ik haar het beste pakken zonder haar al te veel pijn te doen? heb namelijk niet zo veel ervaring met vogels.

Safrena

Hey Anneke

Welkom op het forum

Zoals Dick al zei kun je poepveertjes het beste reinigen met wat lauw water  ;)

Bij jonge parkietjes kan het gebeuren dat de poepjes een beetje blijven hangen door de stress en zo van de verhuizing en hun nieuwe omgeving ;)

Je kan je parkietjes gewoon oppakken echter is de kans groot dat ze jou gaan bijten als ze opgepakt worden omdat ze dit zeker niet graag hebben en het als een bedreiging gaan zien.
In dit geval moet je dit echt zo doen omdat je niet anders kan en het voor hun eigen bestwil is
Daarna kun je je parkietjes belonen met een stukje trosgierts

vele groetjes

jeroen

#4
hoi over poepjes gesproken mijn vogel heeft van de week een weer van de biobox mogen eten en toen plakte zijn poepjes aan zijn kontje nu is zijn ontlasting weer normaal...maar hij blijft steeds krabben aan zijn kontje .......  alsof het irriteert  wat kan dit zijn?

Lees even dit topic ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1416
Gr safrena

anneke

dus het best is dat ik gewoon de poep nu afveeg en als het maandag dan nog niet beter is, ik toch met beide parkietjes naar de veearts ga

jeroen

#6
als ze kijken of ze wormpjes hebben word de ontlasting op kweek gezet toch?

Safrena

#7
Hey Anneke

Ik zou zeker niet wachten tot maandag om naar de dierenarts te gaan.

Als de poepjes zo blijven kun je beter even vanavond of morgen naar de dierenarts gaan.



hey Jeroen

Wormpjes kunnen ze onder de microscoop gezien.

vele groetjes

jeroen

ik ben daarstraks toch even naar de dierenarts geweest voor de zekerheid maar alles was goed! als hij deze week nog zo blijft krabben moet ik weer terug.....
wat een gedoe buiten stond een behoorlijke wind....kan hij daarvan kou vatten?? want de handdoek waaide steeds ervan af

anneke

Ben net terug thuis. en nu zijn ze hier heel leuk aan het tsjilpen. ook heb ik naar fientje haar uitwerpsele gekeken en die zijn volledig van haar poepje verwijderd zonder dat ik er iets aan moest doen.


Vandaag ga ik ze rustig laten doen en dan ga ik morgen eens kijken of ze er nog heeft en dan vrijdag naar de veearts, want morgen (21 juli) is het hier in belgiƫ nationale feestdag en gaan de veeartsen hun praktijk niet open zijn.