Parkiet Slaapt Op 2 Pootjes

Gestart door darth vader, juli 20, 2005, 08:59:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

darth vader

hoi allemaal

mijn parkiet slaap vaak op 2 pootjes maar het raare is hij is helemaal niet ziek
hij eet gewoon zijn ontlasting is gewoon enhij word met de dag nieuwschierig waant zinds gisteren is hij ineens veel tammer geworden dat is wel leuk :)  maar ik maak
me toch wel een beetje zorgen kan het ook zijn dat de parkiet nog jong is of omdat hij dat gewoon fijn vind om zo te slapen? want als alleen het hokje al opeen springt tie al op mijn hand  :P  ik weet niet wat ik hier van moet denken iemand mischien wel??

Jorijn

Er zijn altijd uitzonderingen die gewoon op 2 pootjes slapen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Dick uit Aruba

Ja hoor, ze slapen ook op twee pootjes.

manette

Ik zou me geen zorgen maken hierover als je parkietje verder een gezonde indruk maakt.

Mijn parkietje (absoluut niet jong, maar geen idee hoe oud hij is want het is een vondeling) slaapt meestal ook op 2 pootjes, zonder zijn kopje tussen zijn veren te steken. Soms zit ie daarbij helemaal voorovergeleund. Kennelijk vind hij dat een lekkere slaaphouding.

Geniet maar van hem, in plaats van je zorgen te maken!

groetjes,
manette

darth vader

nou het bleek dus toch niet goed te gaan met croky ik zal hem nooit meer vergeten

Anita & Marisa

#5
Hoi Darth vader,

We vinden het heel erg dat je parkietje overleden is. Maar dit kwam waarschijnlijk niet alleen omdat hij op twee pootjes sliep. Je zei er namelijk nadrukkelijk bij dat hij absoluut niet ziek was (dus je had waarschijnlijk de ziekteverschijnselen doorgelezen).
Het is inderdaad zo dat sommige parkieten op twee pootjes slapen, ondanks dat ze niet ziek zijn. Dus dat zou inderdaad niets zijn om je zorgen over te maken.
Misschien was je parkietje ziek, maar dan zou hij waarschijnlijk ook bol hebben gezeten e.d, dus meerdere ziekteverschijnselen hebben (moeten) tonen.

Het kan ook een andere oorzaak hebben dat je parkietje overleden is.
Dit kun je alleen met autopsie achterhalen.

Natuurlijk vergeet je je lieve parkietje nooit meer! We wensen je heel veel sterkte met dit verlies!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

darth vader

ok dat is waar ze hoefen niet ziek te zijn als ze op 2pootjes slapen maar er was wel iets mis met croky

groetjes darth

Anita & Marisa

#7
Dat klopt, want hij is helaas overleden.
Maar dit komt niet omdat de beheerders gezegd hebben dat je parkietje Croky niets mankeert. Je hebt immers zelf gezegd dat hij verder gezond is en heel actief was.
mijn parkiet slaap vaak op 2 pootjes maar het raare is hij is helemaal niet ziek
hij eet gewoon zijn ontlasting is gewoon enhij word met de dag nieuwschierig waant zinds gisteren is hij ineens veel tammer geworden dat is wel leuk


De symptonen die jij beschrijft, zijn goed. Sommige parkieten slapen op 2 pootjes, daar hoef je je inderdaad geen zorgen om te maken.
Er staat veel informatie bij "ziekten" op de site, misschien kun je deze eens doorlezen om te kijken of je daar iets uit herkend.
Maar zoals jij het beschreef, leek er niets mis te zijn.

De oorzaak van het overlijden van je parkietje kun je ook niet wijden aan het slapen op 2 pootjes. We weten immers niet waaraan je parkietje overleden is.

Veel sterkte.
Liefs,
Anita en Marisa.

thexfile

#8
gecondoleerd darth.

Verder heb ik nog nooit 1 van onze 3 vogels op 1 pootje zien slapen....

zie ze soms wel op 1 pootje zitten en vond dat in het begin abnormaal , maar nu ben ik er wel aan gewend dat ze het soms doen....

Neem aan dat je een nieuwe vogel gaat nemen...
nog een bepaade naam in je hoofd....??

sterkte er mee....

felix

johan

#9
hey darth vader

het kan ook zijn dat je parkietje door ouderdom is overleden.

en mijn parkieten slapen soms ook op 2 pootjes

gr johan

bij het bovenste berichtje staat
dat zijn parkietje nog jong is
gr safrena

gipsy

hoi darth vader
gecondoleerd met je parkietje  :(
maar ik wou even zeggen dat mijn parkiet ook op 2 pootjes slaapt en heel acctief is en goed eet en de ontlasting ook goed is ik heb mijn parkiet nu een week en 4 dagen maar heb hem nog nooit op 1 poot zien slapen dus hij zal het wel lekker vinden op 2 pootjes

Sara

Grasparkietjes hoeven niet ziek te zijn om op 2ppotjes te slapen,Arno slaapt altijd op 2pootjes en is toch gezond volgens de dierenarts.
Er zijn meestal andere symptonen die erop wijzen dat je parkietje ziek is.Er staat daarover veel op dit forum en op de site.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Nikolas

Mijn parkietje slaapt (sliep eigenlijk :() ook op twee pootjes al vanaf het begin, en we hebben daar nooit problemen mee gehad (behalve dat hij zo speels was, dat hij zijn voedingsbakje heeft opgenbroken (ondanks voorzorgen & plakband) en zo is kunnen onstappen.)
Maar hij sliep altijd op twee pootjes, dus je hebt wel uitzonderingen hoor.

xAnoeskax

Inderdaad, volgens mij slapen heel veel parkietjes op 2 poten.
Niks mis mee hoor. :)

Parkieten-Freak

#14
CiteerInderdaad, volgens mij slapen heel veel parkietjes op 2 poten.
Niks mis mee hoor. :)
[snapback]11439[/snapback]
Verreweg de meeste parkieten slapen op 1 pootje.
Er zijn echter uitzonderingen die de regel bevestigen.
Slaapt een parkiet zijn of haar hele leven al op 2 pootjes, dan is het geen probleem.
Bij een parkiet die echter normaliter op 1 pootje slaapt, kan het wel degelijk duiden op ziekte en vaak is het vogeltje dan ook ziek!

Edit://
Het vogeltje van Darth was ziek. Hij was sinds een dag ineens "tam".
Waarschijnlijk was hij niet tammer dan voorheen, maar kon zijn "ziek-zijn" niet meer verbergen....maar goed het is gemakkelijk praten achteraf.
Waar het om gaat:
Heb een flinke dosis wantrouwen als je parkiet ineens op 2 pootjes gaat slapen!


Nikolas

Inderdaad, Parkieten-Freak, dat je vogeltje opeens tammer wordt kan gewoon niet, dat viel mij ook op in die tekst. Als je vogeltje heel ziek is heeft het zodaning weining energie en fut dat ze je gewoon laten doen.

Chantalleke

Hoi,

Bij mij is het dus met Billy eigenlijk andersom gegaan. Toen we hem net kregen was hij 6,5 weekjes oud en sliep eigenlijk altijd op twee pootjes. Omdat Sjefke eigenlijk bijna nooit anders doet en ook niet heeft gedaan (heel af en toe slaapt hij maar op 1 pootje en hij doet ook lang niet altijd zijn snaveltje tussen zijn veertjes) maakte ik me daar geen zorgen om. Billy bleek dus heel erg ziek te zijn en het slapen op twee pootjes was bij hem omdat hij anders zijn evenwicht zou kwijtraken... :(
We hebben er nu al meer dan 10 dagen medicijntjes opzitten en ik zie Billy eigenlijk bijna altijd op maar 1 pootje slapen :D  Goed teken dus! Het allerliefste slaapt hij dan ook nog op de schommel die zachtjes heen en weer moet blijven gaan... Gelukkig helpt Sjef daar een handje aan mee door hem af en toe een zetje te geven :P
En Sjef....die slaapt nog altijd op twee pootjes, maar is inmiddels al weer bijna zo gezond als een vis in het water....

Chantal