Bailey is echt raar...:D

Gestart door PZN, juni 23, 2007, 21:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PZN

Haha , ik ben nog nooit zo'n maf beestje tegengekomen. Heb em nu 2 weekjes ongeveer en hij vind alles prima wat je met em doet. Je mag hem kusjes geven, strelen, hij geniet ervan met zijn oogjes dicht. Zelfs als je em in zijn nekje kriebelt, geeft ie...kopjes.
Zodra ik thuis ben , doe ik em los en het eerste wat ie doet is in de kooi van de andere parkiet gaan zitten en daar de hele etensbak leeg vreten. Hij eet ook uit zijn eigen etensbak trouwens.
Ook 'graast'' hij door de kooi van de andere parkiet lijkt het wel. Stukje boven zijn snaveltje is helemaal donker geworden (hij is helemaal wit van zichzelf) omdat ie zo loopt te wroeten. waar ie naar op zoek is? Ik heb echt geen flauw idee, want hetzelfde spul zit ook in zijn kooi.

Weet iemand wat dat gegraas betekent? Het lijkt wel een koe..

Sonja

#1
Hoi PZN,

Als de neusdop bruin is geworden, betekent dat dat je parkietje een popje is.
De kleur kan nog weleens veranderen in de loop der tijd, van bruin naar lichtblauw of wit. Dat komt door hormonen, maar het moet altijd wel weer terug kleuren naar bruin.

Wat bedoel je met "grazen"?

Groetjes, Sonja.

Scotty - Keecko

Hoi PZN,

Wat leuk voor je dat je zo'n lief parkietje hebt, die kroelen en kusjes geven toe laat :-*

Over dat 'grazen'... Bedoel je daar niet het scharrelen over de bodem mee? ???
Ze zijn dan op zoek naar iets eetbaars op de bodem, of stukjes grit (als je schelpenzand op de bodem hebt).

Alle parkietjes scharrelen wel eens, hoewel de een meer scharrelt dan de ander. Scharrelen is op zich niet verkeerd. Wel is het beter om geen voer of iets dergelijks over de bodem strooien (weet niet of je dat deed), omdat er ook allemaal uitwerpselen van de parkietjes liggen.

Scharrelen over de bodem is ook jonge parkietjesgedrag ;) Graven hoort daar soms ook wel bij, dat heb ik hier ook gemerkt :P

Groetjes, Ilse