Vlekken Op Snavel

Gestart door janneke, juli 19, 2005, 23:29:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janneke

hoi,
Mijn parkiet Casper heeft donkere vlekken op zijn snavel. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat dit op vitaminegebrek kan wijzen, maar ik kan het niet meer terugvinden. Vandaar mijn vraag.
Als het vitaminegebrek is, welke vitaminen moet hij dan extra krijgen, en hoe doe ik dat?
(Ze krijgen extravital, af en toe trosgierst, elke dag fruit (uit een doosje, omdat ze het vers niet eten) en water, af en toe met vruchtenmix.
Groeten janneke
En Karel en Casper

Safrena

#1
Hey Janneke

Hoe oud is je parkietje?

Bij jonge parkiektjes is het normaal dat het snaveltje nog wat zwarte vlekken heeft.

Echter is je parkietje niet meer zo jong kan dit inderdaad door vitaminen  tekort zijn.

Fruit uit een doosje geef je best niet aan je parkietjes dat is niet gezond voor hen daar zit nammelijk teveel suiker in en vrijwel geen vitaminen.

Het beste probeer je steeds met vers fruit en groentjes ;)

Roosvicee vruchtenmix (gele dop) is wel goed voor je parkietjes daar zitten ook vitamintjes in

Vele groetjes

sebastiaan

ja sommige van mijn jonge parkietjes hebben ook wat zwarte vlekjes  op hunsnavel

janneke

hoi,
ik weet niet of Casper onder de jonge of oude parkieten valt. Hij is in oktober 2004 geboren.
Helaas eten mijn parkieten geen vers fruit/groenten. Ik heb zelfs enkele dingen gekocht in de dierenwinkel waaraan ik het kan hangen maar niets helpt. Af en toe een stukje appel, dat eten ze. Vandaar dat ik dacht dat fruit uit een doosje een goede aanvulling zou zijn.
Ze krijgen sinds een tijdje inderdaad roosvicee in hun drinkwater. Karel drinkt daar wel eens van, Casper niet. Verder krijgen ze in hun eetbakjes in totaal 2,5 schepjes extravital. 's Avonds eten ze een schepje extravital uit mijn hand, zodat ik kan zien of ze allebei goed eten. Dat doen ze wel.
Hebben jullie nog tips voor mij?

Groeten Janneke

Pam

Hallo Janneke,

Mijn vorige parkietje had op zijn neusdop allemaal donkere plekken. Het leken wel korstjes. Je kon helemaal niet meer zien dat het blauw was. Ik heb toen van de dierenarts een vitaminepreparaat gekregen. Elke dag moest er 1 druppel door het voer. Ik moet zeggen het is daarna wel iets minder geworden.
Maar denk eraan ga niet zelf "dokteren", want ik heb begrepen uit verhalen op deze site dat niet alle vitamines die je zo kunt kopen goed zijn.
Toedels Pam en Willem

Safrena

Hey Janneke

Je parkietje is van Oktober 2004 dan is je parkietje nog jong ;)  maar niet meer jong genoeg om die vlekken op zijn snaveltje te hebben die zouden normaal al verdwenen moeten zijn.

Dan is het toch waarschijnlijk een vitaminen tekort ;)

Het beste kun je inderdaad even langs de dierenarts gaan om te vragen welke aanvulling van vitaminen je kan geven aan je parkietje om die vlekken op het snaveltje weg te krijgen

vele groetjes

janneke

Ik heb contact gehad met de dierenarts over Casper. Ik heb nu een kilo aan speciaal voer waarin extra vitaminen zitten. Die krijgen ze nu. Aangezien ze dat fruitzaad heel lekker vinden krijgen ze nu af en toe een beetje als snoepje.
Ik hoop dat het helpt!
Bedankt voor jullie reacties!
Groeten Janneke
En Karel en Casper!!