kan je de eitjes verplaatsen naar een ander broedhok??

Gestart door ashley, juni 22, 2007, 14:05:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo, ik zag gisteren mijn lutino parkietje die ik ook op de foto heb, weer in een broedhok zitten.
de vorige keer heeft ze ook al gebroed maar toen was het kleintje doodgegaan.
volgens mij wil ze weer broeden en mijn vraag is als ze eitjes heeft of ik die er dan eruit mag halen en in een ander broedhok mag leggen en de ouders mee verhuizen naar dat kooitje waar ik ze dan in wil hebben, want ze zitten nu in de voilere.
of zal dan stoppen of het niet meer snappen dat ze dan in dat broedhok moet.

ik zelf denk eigenlijk dat ik het gewoon zo moet laten maarja als het wel kan doe ik het liever want dan kan ik beter bij de jonkies mocht er wat fout gaan en als ze groter zijn gelijk af en toe ze lekker knuffelen

groetjes ashley

Annika

waarom wil je precies de eventuele eitjes verplaatsen? Omdat je ze binnen in een kooi wilt? Dan kun je beter geen blok in de voliere hangen lijkt me? 

Het lijkt me niet slim om eitjes te verplaatsen, maar ik kan je niet vertellen of het misschien wel of niet goed gaat.
Dus mochten er nog geen eitjes zijn, dan het koppel binnen halen en kijken of ze daar nog interesse tonen.


Sara

Ik sluit me aan bij Annika.
Voor parkietjes die altijd in de vollière zitten is het trouwens helemaal niet gemakkelijk om ineens in een kleinere kooi te gaan zitten, en dan ook nog in een veel drukkere omgeving. Dat brengt erg veel stress met zich mee en zeker voor een broedend popje is dit geen aanrader. Ik zou gewoon de eitjes laten waar ze zijn en de parkietjes ook.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Josephine

Hoi,
In eerste instantie zou ik zeggen ''NIET DOEN'' vogels hebben dan gewoon hun rust nodig... Maar toevallig kwam er gister iemand op mijn forum die net een voliere had, en die had een koppel valkparkieten die aan het broeden waren, vanuit een andere voliere in zijn eigen voliere gezet. Dat is wel allemaal goed gegaan... de vogels broeden nu gewoon verder...

Maar ik zou het je zeker niet aanraden!

ashley

hallo,
nee dan doe ik het beter niet.
eerst had ik ze ook binnen in hun gewone kooi maar omdat ze niet nog een keer gingen broeden heb ik ze voor het eerst in de voilere gestopt daar zitten ze nu 3 weekjes in.
en ik zie nu dat ze interrese heeft voor de broedhokjes daar.
maar omdat ik ze eerst binnen had zou ik het gewoon leuk vinden om het echt allemaal goed te kunnen volgen want in een voilere gaat dat wat moeilijker.
maar ik laat het gewoon zo.
en dan zie ik het wel want misschien komen er wel helemaal geen eitjes en zowel dan haal ik de jongen gewoon uit de voilere en knuffel ik ze dan wel als ze oud genoeg zijn teminste.

toch bedankt voor de reacties en misschien heeft iemand hierop toch nog wat te zeggen, dan hoor ik het graag

groetjes ashley

karin v h

Ik kan er alleen op zeggen dat je niet teveel onrust moet veroorzaken in het blok. Laat het blok het blok, als ze er niet inzitten kun je er eens inkijken. Ik heb ook de vorige keer het broedblok verhangen - dat gaf zoveel onrust dat ik het gauw terug heb gehangen. Dus niet doen - lekker laten hangen.
Groetjes karin

ashley

is goed ik doe er niks aan ik laat ze het lekker zelf uit zoeken en hun eigen gang gaan :P ;)