Ben ik wel goed wakker?

Gestart door Chicowen, juni 14, 2007, 07:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej allemaal.

Hier gebeurd vanmorge iets wat ik graag met jullie wil delen.
Ik heb mezelf minstens 2x geknepen om te kijken of ik echt wel wakker was.
Zit ik hier, op de vroege morgen, voordat ik naar mijn werk ga, even mijn e-mail te checken. Zie ik in mijn ooghoek 2 vogels landen op de sliert pinda's die wij buiten nog hebben hangen. Ik denk, ow dat zijn vast kraaien ofzo. Dus ik kijk, hebben ze toch echt allebei een lange staart! Zitten er gewoon 2 halsbandparkieten even bij mij voor het raam die pinda's op te snoepen.
Ik wist al dat ze hier in de buurt zaten en regelmatig over vlogen, maar zo laag bij de grond (en bij ons huis!!) heb ik ze nog nooit gezien!
Helaas heb ik geen foto's kunnen maken, aangezien we vitrage voor het raam hebben, en ik denk dat als ik die opzij had geschoven dat ze dan alweer weggevlogen waren.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Hahaha leuk Chicowen. Tja, daar waar van die lekkere pinda's hangen, wil je als halsbandparkiet natuurlijk graag even een tussenlanding maken  ;)

Caradow

Dat zijn nou de voordelen van vroeg opstaan ;)

roha

Hey, leuk zeg!!  :)

Als wij pinda's ophangen, met de hoop dat er dan ook een halsbandparkiet een tussenlanding maakt, dan staat direct de onderbuuf ( >:() aan de bel, want het geeft zo'n troep. Het trekt natuurlijk allerlei vogels aan, behalve de halsbandjes :(, ook kleine vogels, waar hun kat weer op zit te loeren. De buuf heeft geen zin in dode vogeltjes in haar huis.
Maar wat ontzettend gaaf, dat ze vanmorgen jullie tuin hebben aangedaan, geweldig om te zien!!
Hopelijk komen ze nu vaker langs!!

Groetjes Hanneke

Idske

Superleuk! :D

Dat is wel mooi wakker worden zeg! Als ik buiten zit of voor het raam (vooral toen met het pootje) zit ik altijd naar bijzondere vogels te loeren en zie er nooit eentje! Je ziet ze vast wel weer binnenkort vooral als je pinda's blijft ophangen, hoewel het voerseizoen voorbij is.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Wat ontzettend leuk Marjolein! ;D

Het lijkt me een geweldige ervaring, ik vind het erg jammer dat ze hier niet zijn...

Ze hebben snel genoeg in de gaten waar er ergens iets te halen valt, dus hopelijk ga je ze vanaf nu vaker zien!

Groetjes, Sonja.

Annika

Citaat van: Idske op juni 14, 2007, 11:06:15
Je ziet ze vast wel weer binnenkort vooral als je pinda's blijft ophangen, hoewel het voerseizoen voorbij is.

hartstikke leuke verassing.

Maar wat Idske zegt : het voerseizoen is over.  Sterker nog, ik heb een aantal jaar geleden te horen gekregen dat het slecht is om in broedseizoen voer te blijven verstrekken omdat de jongen er dood aan kunnen gaan ... Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar het zal wel te maken hebben met stoffen die erin zitten waar de ingewanden van jonge vogels nog niet tegen kunnen ofzo ...

Sonja

Hoi Annika,

Ik was ook heel lang in de veronderstelling dat je in deze tijd niet mag voeren.
Maar ik heb gelezen dat ze daar toch een beetje van teruggekomen zijn, kijk maar even hier:

http://www.vogelbescherming.nl/content.aspx?cid=513

Groetjes, Sonja.

Josephine

Wat leuk zeg! Zo wil ik s'ochtends ook wel wakker worden!!!

roha

@ Sonja: Leuk dat je dit artikel hebt aangegeven!
Ik wist niet beter dat je vogels alleen bij een strenge winter mocht bijvoeren ombepaalde redenen. Die redenen die ik wist worden in dit artikel allemaal weggeveegd. Weer wat geleerd!!
Ik ga toch eens even bekijken hoe ik die pinda's dan kan bevestigen, zodat de buuf zo min mogelijk last ervan heeft en wij toch plezier kunnen beleven van hopelijk die mooie halsbandparkieten!  ;)

Groetjes Hanneke