leeftijd en geslacht schatten a.u.b

Gestart door kikos, juni 12, 2007, 20:44:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kikos

hi allemaal

ik heb zaterdag ,''vrouwtje'' voor me kiko gehaald, ik heb ''haar'' kika genoemd
kiko is iets van 6-7 maanden oud , en volgens de man van de dierenwinkel is dit een vrouwtje van ongeveer 4-5 maanden oud,maar wat ik raar vind is de ogen van haar , ik zie witte cirkel en die van kiko is helemaal zwart nog,maar als ik naar de kop kijk zie ik de lijntjes nog , en die lijntjes had kiko 1.5 - 2 maanden terug,dus moet ik naar de lijntjes op de kop kijken of de oogjes?   ::)

me vraag is hoe oud schatten jullie hem/haar  ??   :)   hoop dat foto duidelijk is   (ze kijkt erg boos he,)

thanks,
groetjes

Formaat foto aangepast. ;)
Groetjes, Sonja.


[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey Kikos

Als ik het goed zie, lijkt haar neusje al bruin te worden op de foto
Als dat zo is zal ze inderdaad iets ouder zijn dan 4 maand.

Een neusdopje van een popje begint te kleuren rond de 7 maand en is mooi bruin tegen 8 maand (uitzonderingen, waarvan de neusdop zelfs later bruin word)

Vele groetjes

Sonja

Hoi Kikos,

Zowel de streeptekening als de witte irissen zegt wat over de leeftijd, net zoals de kleur van de neusdop.
Ik denk dat de leeftijd van Kika ongeveer gelijk is aan die van Kiko.
Haar neusdop is ook nog niet helemaal bruin. De neusdop kan door de hormonen bij volwassen popjes ook wel geregeld verkleuren van bruin naar lichtblauw, of soms wit.
Hij hoort dan echter wel altijd weer bruin te worden na verloop van tijd.

Er zit per parkietje weleens wat verschil in, wanneer de streeptekening verdwijnt en de witte irissen verschijnen.
Mijn Joepie bijvoorbeeld, had ook nog hele donkere oogjes, terwijl de streeptekening op zijn voorhoofd al bijna weg was.

Veel plezier met Kiko en Kika, het zijn prachtige parkietjes! :-*

Groetjes, Sonja.


Oeps sorry, we waren net tegelijk. ;)
Groetjes, Sonja.

kikos