ademnood

Gestart door Mars, juni 11, 2007, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Zucht... heb ik de ene parkiet uit de lappenmand kan ik me alvast zorgen maken over de andere.

Jimmy heeft net anderhalf uur lang ademnood gehad: ze ademde zoals Quint dat altijd doet als hij bang is (maar die is dus gewoon bang): het snaveltje licht open en dicht, het staartje wippend.

Ik kan geen oorzaak vinden, heeft ze het te warm gehad (ze was aan de wandel, toen ze op mijn vinger mocht en zag dat ze zo hapte, dus de zon is het niet geweest)? Ik heb uiteindelijk de kooi in de slaapkamer gezet waar het iets koeler is. Ik moest helaas weg, ben na een half uurtje even gaan checken bij haar, nog steeds ademnood, maar toen ik nog een uur later thuiskwam was het weer goed. Ze is ook weer actiever en heeft haar staart ook weer mooi recht.

Haar ademhaling piepte niet. ik zla haar goed in de gaten houden, maar vind het toch allemaal wel raar. Ik ga bijna denken dat er hier in huis iets niet klopt aan de lucht, maar aangezien de parkietjes allemaal iets anders krijgen, lijkt dat me ook wel onwaarschijnlijk.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Hey Mars wat balen weer...

Maar is het niet ontzettend warm in huis? Hier zitten ze ook om de haverklap met de vleugels wijd om af te koelen...

Of misschien heeft er een zaadje wat dwars gezeten, dat kan ook nog?

Maak je niet te veel zorgen, het is nu weer over, houd haar in de gaten en wie weet valt het allemaal wel mee...

Scotty - Keecko

Hoi Marcia,

Hoe is het nu met Jimmy?

Ik hoop dat het weer helemaal goed gaat...
Als je het witte kooitje nodig hebt, dan moet je het zeggen hoor! Hij is tenslotte van jou!

Maar het allerliefste hoop ik dat er helemaal niets aan de hand is.

Groetjes, Ilse

Idske

hey Marcia,

hoe gaat het nu met Jim? ik ben ook wel heel erg benieuwd!

groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Ik ben de hele dag aan het werk geweest, maar met jim lijkt alles weer goed. Misschien was ze toch bevangen door het weer?

Ik vind het erg raar, heb me de hele dag zorgen gemaakt, maar ze lijkt weer helemaal ok.

Dank voor jullie medeleven.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Marcia,
Bij mij heeft Buffy het gisteren ook meer gedaan dan anders. Hij doet het bij mij als hij ergens bang van is. Ik noem hem dan altijd hyper-buf - en hyper staat dan voor hyperventilatie want zo'n soort gezicht geeft het mij.
Het was bij mij gisteren wel erg warm en tevens erg vochtig - dit kan natuurlijk beste de oorzaak zijn - het ene parkietjes is er gevoeliger voor dan het andere parkietje.
Groetjes karin

Mars

Ze is op het moment niet topfit, komt uit een zware rui. Haar ontlasting is ook nog steeds niet goed (maar aangezien dat iedere rui het geval is, hadden de DA en ik besloten dat we beter wat voor de zware rui konden geven).

Ik heb vandaag wat van de extra vitamines die ik voor haar heb gekregen (om de rui beter door te komen) in het eten gedaan. Ik maak me wel wat zorgen, ze is duidelijk niet helemaal fit, nu ze weer even rustig op de stok zit. Morgen ben ik de heel dag thuis, dus kan ik even kijken, hoe ze zich gedraagt. Het zag er gewoon gister heel angstig uit en ik heb vandaag de hele dag in angst aan haar gedacht.

Bedankt voor je reactie Karin, het stelt me een beetje gerust.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Marcia,
Ik denk ook dat er parkietjes zijn waarbij warmte een bijzaak is maar er zijn ook parkietjes die daar niet goed tegen kunnen.
Daarbij zeg je zelf dat ze al niet top-fit is door de rui. Dit heeft natuurlijk ook een enorme impact op zijn klein vogeltje.
Laten we hopen dat de vitamientjes helpen om haar gauw uit de rui te krijgen zodat ze  weer wat quicker gaat gedragen.
Hou haar inderdaad maar eens goed in de gaten.
Is het bij jullie nog zo warm binnen - bij mij is net nog 25 graden - dus daar is bij mij Poekie ook gevoeliger voor.
Sterkte.
Groetjs karin

Idske

Hey Marcia,

Hoe gaat het nu met Jim?

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Het gaat erg goed met Jim. Ze is lekker druk en lijkt nergens meer last van te hebben.

Haar ontlasting was ook al tijden niet goed (als gevolg van de rui) en die is inmiddels eindelijke ook goed.

Dus ik ben helemaal blij.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..