kaal kontje

Gestart door xxlindaxx, juni 11, 2007, 16:55:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xxlindaxx

goeie dag ik heb even een vraagje

sinds kort heb ik wat parkietjes zitten gekregen van iemand die ze zat waren
een vrouwtje van 1 jaar oud en 2 mannen van een maand of 4 5
nu heb ik een logetje van mijn schoonmoeder nog niet zo oud denk ik
hij is 2 weken geleden gekocht in de dierenwinkel gedeelte boven het snaveltje is nog aan het kleuren vermoed een mannetje
nu valt mijn op dat hij een heel kaal kontje heeft is dit gewoon of is hij ziek laat het me weten aub want wil niet dat me eigen vogeltjes ziek worden en dan kan ik hem laten behandelen

groetjes linda

Mars

Als hij een kaal kontje heeft, dan lijkt het er op dat hij wel wat ziekig is. Je eigen parkietjes zullen in de meeste gevallen niet ziek worden, maar het is voor dat parkietje wel heel belangrijk dat je er even mee langs de dierenarts gaat. je ziet niet zo snel aan parkietjes dat ze ziek zijn, dus ik zou dit signaal wel serieus nemen. het zou wat sneu zijn als het keitje er straks niet meer is.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

xxlindaxx

kan je me ook zeggen wat dit kan zijn
er groeien wel wat nieuwe veertjes op zag ik
me schoonmoeder zegt dit is al zo sinds ik hem kocht
in de dieren winkel zeiden ze dat dat kwam omdat hij nog erg jong was
hij trekt de veertjes er zelf uit zegt me schoonmoeder
ook heeft ze vanmiddag voor de zekerheid
en op aandringen van mijn een da gebeld
nee ze is niet langs geweest wat ik liever had gezien
geen idee welke arts
die zegt stress en daardoor trekt hij de veertjes er uit
verder doet hij heel gewoon
en is erg nieuwschierig wat er om hem heen gebeurd
ontlasting ziet er goed uit eet goed drinkt goed

maar toch vertrouw ik het niet  :-*


Mars

Meestal zijn kale kontjes het gevolg van slechte ontlasting, maar als jij zegt dat die mooi is...

Dan zla er sprake zijn van een plukkertje... maar waarom daar? Dat is volgens mij niet de meest aangewezen plek om te beginnen met plukken. Volgens mij zou er dan toch sprake moeten zijn van irritatie. Eeen dierenarts die over de telefoon al spreekt over een plukker (stress), die verdiept zich waarschijnlijk weinig in vogels.

Er kan sprake zijn van irritatie, bijvoorbeeld aan de cloaca of door mijten. Daar hoort een DA op te controleren.

Als het uiteindelijk wel stress blijkt te zijn, dan kan het zijn dat het parkietje niet zo goed zonder maatje kan. Een tweede parkietje kopen kan dan een oplossing zijn, maar hoeft niet...

Hoe is het parkietje verder? Speelt het, kwebbelt het, is het tam of zit het veel stil?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

xxlindaxx

#4
De dagen dat ik hem als loge had speelde hij goed met mijn eigen 3 parkietjes,
klom als een gek door heel het hok, nieuwsgierig naar alles kijken en vrolijke geluidjes maken. Praatjes genoeg.
Heb zijn hok wat spannender en uitdagender gemaakt voor hem, want mijn schoonmoeder had best een groot hok met maar 2 stokjes. Nu dus aantal stokjes meer en wat speeltjes, en schommel niet te vergeten.
En omdat hij best eenzaam is zo alleen in het hokje, na 3 vriendjes gehad te hebben hier, een plastic vogeltje waar hij gelijk tegen zat te kleppen.
Hij is redelijk tam voor een vogeltje waar pas 14 dagen mee wordt gewerkt.(zo lang heeft mijn schoonmoeder hem pas)
Hij zit net als mijn eigen vogels hele dagen los.
Zal nog maar eens zeggen dat dat kontje zo al was toen ze hem kocht, maar ze wilde speciaal een blauwe.

Bericht aangepast.
Zou je de volgende keer wat meer hoofdletters en leestekens (komma's en punten) willen gebruiken?
Dat leest een stuk prettiger! ;)
Groetjes, Sonja.



Caradow

Wanneer een parkietje of wat vooor vogel dan ook aan het kontje plukt, wil er nog wel eens sprake zijn van wormen of andere parasieten, deze zijn met het blote ook vaak niet zichtbaar, reden te meer om dus een bezoekje aan de VA te brengen en zeker ontlasting na te laten kijken

xxlindaxx

#6
nou ze gaat morgen toch maar met der vogeltje naar de arts
hoop dat ze dan wat wijzer woord
in ieder geval bedankt
ennuh weer geen leestekens wat erg zeg pfffffff

En we blijven vriendelijk
Sonja heeft helemaal terecht, je tekst leesbaar gemaakt, zodat het voor iedereen leesbaar is
Je hoeft daarom niet zo cru te reageren
gr Safrena