Nieuw vogeltje??

Gestart door Xxx, juni 09, 2007, 20:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xxx

Hallow allemaal :D

Ik ben echt onwijs lang niet op deze site geweest..Sinds dat mijn lieve vogeltje dood is gegaan :'(
(kropziekte, dierenarts zei dat hij er nix aan kon doen)

Laatste tijd begon ik het erg te missen.
Ik liep dus vandaag in de stad...en zag dat er een grote nieuwe dierenwinkel was, gelijk naar binnen als eerst naar de grasparkietjes. Nog een tijd met de eigenaresse gesproken.
Er zaten 4 vogeltjes per hok, ze vloegen savonds in de winkel vrij rond.

Zag er allemaal erg netjes uit, er waren er 2 van 12 weken en 2 van 8 weken. Ik wil graag een vogeltje van 8 weken omdat ik hem zo vroeg mogelijk tam wil maken, en ik wilde graag een witte zoals mijn oude vogeltje.(zoiezo geen fel gekleurde) Maar die hadden ze niet, ze bood me aan om bij de groothandel waar ze donderdag heen ging te kijken, dan belt ze me ook gelijk op.
De vogeltjes daar zijn 25 euro, ik had mijn oude parkietje voor 7,50 maar daar zaten ze ook met ze alle in een hok gepropt.Geld maakt me niet uit.
Want deze vogeltjes worden erg goed verzorgt in die dierenzaak en dan wil ik best wat meer betalen.

Ik weet alleen nog geen nieuwe naam! Misschien vernoem ik hem naar me opa Willem hhihi :-*

Fenixjuh

hoi,
jeetje wat knap dat ze de vogeltjes in de winkel laten vliegen zeg!!  ;D Ik wou dat er meer zaken zoals deze waren  ;)
groetjes!!

Cropje

Ik vraag me eerlijk gezegd af of ze wel echt los vliegen?

Is dat niet gevaarlijk, grote dierenzaken hebben vaak grote etalageruiten, waar parkietjes heel hard tegenaan kunnen vliegen... en de ruiten van aquaria... Je zegt ook dat er vier vogeltjes per hokje zitten, blijkbaar zijn er meerdere hokjes, dus minstens acht vogels. Hoe kunnen ze die allemaal in de gaten houden? En hoe krijgen ze ze allemaal weer terug in de hokjes? Ik neem aan dat de eigenarresse na sluitingstijd niet de hele nacht in de winkel blijft?
En losvliegende parkietjes laten hun 'sporen' achter, als je begrijpt wat ik bedoel, hoe houden ze dat in de gaten, ik neem aan dat ze niet al hun spullen onder de vogelpoep willen hebben? En knagen ze niets stuk enzo?

Nou ja, veel vragen. Misschien beeld ik me de winkel verkeerd in ofzo? Ik vraag me alleen af hoe ze dat regelen, want als dat echt kan, dan vind ik dat alle winkels dat moeten doen. 's Avonds even lekker los laten vliegen. Is hartstikke leuk voor die beestjes, en nog gezond ook!

Parkieten-Freak

Ook ik heb ernstige bedenkingen bij losvliegende parkieten s-avonds. ;)
Zeer onhandig en het levert een hoop werk op voor de eigenaar. Ga ze s-morgens allemaal maar weer eens in de kooi zetten......... ;)

Wat betreft de aanschaf:
Er zijn momenteel veel forumleden die jonge parkieten hebben of binnenkort verwachten.
Het voordeel is dat je weet waar deze vogels vandaan komen! ;)


Xxx

haahah een hoop vragen. Neej ze hebben 4 parkietjes.. en ze hebben agaponesse als ik het goed schrijf:$ enz..En ik heb een tijd staan praten maar ze wist er echt veel van af en ze zei ook gelijk toen ik vroeg krijgen jullie er nog meer dan 4 toen zei ze neej meer dan 4 parkietjes willen we niet dat vinden we zielig ze hebben de ruimte nodig enz enz..

En er stond nog een heel leuk vogeltje bij de kassa die was al super tam weet niet meer wat het was maar tussen papagaai en parkiet maar het was geen aggapones een kakarikki ofso???..Maar hij was superrr tam me broer was er helemaal weg van..
En jaa ik denk dat de vogeltjes goed luisteren anders zou het onmogelijk zijn..Ik denk ook niet dat ze alle vogeltjes samen los laat. l
De konijnen mochten ook savonds los lopen door de winkel zei ze.. en het zag er super netjes uit ..dus ze zal het wel goed schoonhouden..
En de dierenarts was daarvoor net nog in de winkel die nam een agapones mee omdat die wat me ze buikje had nouu als je kijkt naar andere dieren zaken hier in buurt..die laten ze volgens mij gerust dood gaan en laten niet een dierenarts voor zo beestje langs komen, wat duurde kost dan wat je opbrengst is ..Daaraan zie je toch wel dat ze om de diertjes geeft..Anders laat je niet gelijk een dierenarts komen als er iets met een vogeltje is ..