Badderen in een glas water maar niet in een bakje

Gestart door Corien, juni 09, 2007, 19:48:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

Hallo!
Joey kwam eens bij me zitten toen ik een glas water aan't drinken was, hij ging zich zitten 'wassen', tussen aanhalingstekens want je snapt, zoiets gaat niet echt goed. Hij sprong weleens in het glas en dan was z'n hele buikje kletsnat, maar hij wou echt badderen. Ik heb hem al een echt badder-bakje voorgehouden, een plastic bakje (wat gewoon veel veiliger is) maar daar gaat hij allemaal niet in. ik neem aan dat hij het water daarin niet kan zien ofzo? Heeft iemand een oplossing? Want hij probeerd het wel steeds :P
Groetjes Corien

Mars

Een schaaltje water boven op de kooi is vaak wel aantrekkelijk. Of hem op je hand nemen en dan de kraan zachtjes open zetten, kijken of hij zichzelf daarin gaat douchen. En je kunt voorzichtig de plantenspuit uitproberen. Met alles geldt: dwing hem niet, al shij niet wil, wil hij niet en geef hem de kans het te ontdekken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Corien

Ja, dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.. Schaaltje neerzetten en dan maar wachten, bedankt! :-X

Corien

Nope, dat doet hij niet. Hij drinkt wel maar gaat er niet in.. Nog andere goede tips? (Ohja, met de plantenspuit gaat ook niet lukken, hij is bang voor alles wat ik in m'n handen heb als het groter dan hemzelf is :-\) De kraan, sja dan moet ik hem meenemen naar de badkamer weet niet hoe ik dat ga doen..

Scotty - Keecko

Mijn tip ;)

Laat Joey lekker zijn gang gaan. Zoals Marcia al zei, dwing hem niet. Als hij niet wil badderen, dan hoeft dat ook niet.

Hier wilden ze nooit wat van badderen weten, maar ik heb toen een bord geprobeerd met een laagje water erin. Dan een kommetje maken van je handen, wat water uit het bord halen en dan het water een beetje uit je handen laten lopen, net als uit een kraan ;)

Scotty vind dat geweldig en sindsdien weet ze als ze het bord ziet, dat ze kan gaan badderen.

Dus gewoon wat spelen met het water, dat trekt de aandacht van mijn vogeltjes tenminste :D

Groetjes, Ilse

Mars

Hier heeft het ook een dikke week geduurd voordat Quint en layla verder gingen dan drinken, hoor. Ze moeten even over de drempel heen. Het is nu prachtig weer, dus leg gewoon elke dag even een bord of bordje boven op de kooi, liefst met een klein opstaand randje. Als ze er uit drinken is de eerste stap.

Heb gewoon wat meer geduld, het hoeft niet meteen de eerste dag.

Een beetje spelen met het water kan ook erg aantrekkelijk zijn, zoals Ilse al schrijft.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..