Touwtje of kettingkje aan zijn pootje

Gestart door Parkietjuh, juni 06, 2007, 20:19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietjuh

Hoi,

Ik zou graag een soort kettingkje of touwtje aan het pootje van mijn toekomstige parkietje willen doen zodat ik deze naar buiten kan nemen.
Hoe moet ik dit doen of heeft iemand een site om dit te bestellen?

Groetjes

Cropje

Hoi Parkietjuh!

Het lijkt me geen goed idee om je parkietje mee naar buiten te nemen. Ook niet aan een touwtje.

Je wilt het touwtje waarschijnlijk om zijn pootje binden? Dat is erg gevaarlijk hoor, je parkietje heeft niet door dat hij vast zit, en vliegt gewoon op, totdat hij PANG! opeens niet meer verder kan! Pootje gebroken of uit de kom, of hij stopt van schrik met fladderen en valt, of hij valt niet maar komt ondersteboven aan het touwtje te hangen! En stel je voor dat jij even een seconde niet kijkt en de kat van de buren duikt op hem af, dan kan hij niet wegvliegen door dat touwtje! Levensgevaarlijk dus.

Zowiezo is het buiten gevaarlijk, in een kooi die beschut is tegen wind en tocht kan het makkelijk op een warme dag. Maar zomaar open en bloot, dat is heel gevaarlijk, hij kan makkelijk verkouden raken, of ergere ziektes oplopen.

Ik hoop dat je bovenstaande nog eens goed wilt lezen voordat je je parkietje meeneemt naar buiten. Het is niet aan mij om te beslissen of je je parkietje meeneemt of niet, dus ik geef je toch twee sites. De eerste is Amerikaans (waar anders bedenken ze dit soort producten) en het gaat om bird diapers, vogel luiers dus. Je kunt er betalen met paypall of een creditcard. Je parkietje krijgt een pakje aan, dat de poep opvangt en aan dat pakje kun je een riem vastmaken. Dit is, naar mijn mening geen gezicht, er is een kans dat de riem loslaat (hij zit slechts vast met klitteband) en het lijkt me voor je parkietje zelf ook niet erg comfortabel. Maar nogmaals: zelf weten, hier is de link:

(<-- klik op de foto)

Op de tweede site staat een tuigje die eigenlijk gemaakt is voor valkparkieten. Ik weet NIET of hij er ook in grasjesformaat is. Hij is op de site te koop maar ook in een aantal grote dierenwinkels in Nederland en Belgiƫ.

(<-- klik op de foto)

Nogmaals, je moet het zelf weten, maar denk er nog even goed over na voor je zo'n tuigje aanschaft!

Chicowen

Zoals Cropje ook al schreef is het niet verstandig om je parkietje aan een touwtje mee naar buiten te nemen!
Als je parkietje probeert weg te vliegen, trek je zijn/haar pootje eruit met alle gevolgen van dien.

Ik raad je aan je parkietje gewoon in zijn/haar kooitje mee naar buiten te nemen als het lekker weer is.

Meer heb ik hier eigenlijk niet over te zeggen, alleen dat het GEEN goed idee is.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkietjuh

Hoi,

Bedankt voor deze info.
Ik zal er eerst goed over denken voordat ik zoiets aanschaf ( als ik dit wel doe )
Maar is er ook bijvoorbeeld een soort kettingkje dat je om het pootje kan klikken en om mijn arm?

Groetjes

Safrena

Citaat van: Parkietjuh op juni 06, 2007, 20:49:09

Maar is er ook bijvoorbeeld een soort kettingkje dat je om het pootje kan klikken en om mijn arm?

Groetjes

Hey Parkietjuh

Hoe kun je nu op zo een idee komen. >:(
Zoals hierboven al gezegd, is dat geen goed idee ook niet met een kettingkje aan een pootje

Beter kun je ze in een kooi mee naar buiten doen.

Het is trouwens niet alleen gevaarlijk, maar ook nog heel irritant voor je diertje.
Moet je maar inbeelden, als jij aan een ketting zou hangen

Vele groetjes

Cropje

Citaat van: Parkietjuh op juni 06, 2007, 20:49:09
Maar is er ook bijvoorbeeld een soort kettingkje dat je om het pootje kan klikken en om mijn arm?

NOGMAALS!
Citaat van: Cropje op juni 06, 2007, 20:38:04
Je wilt het touwtje waarschijnlijk om zijn pootje binden? Dat is erg gevaarlijk hoor, je parkietje heeft niet door dat hij vast zit, en vliegt gewoon op, totdat hij PANG! opeens niet meer verder kan! Pootje gebroken of uit de kom, of hij stopt van schrik met fladderen en valt, of hij valt niet maar komt ondersteboven aan het touwtje te hangen! En stel je voor dat jij even een seconde niet kijkt en de kat van de buren duikt op hem af, dan kan hij niet wegvliegen door dat touwtje! Levensgevaarlijk dus.

NIET DOEN dus! Als je echt zo graag je parkietje wilt vastbinden, doe dat dan met een tuigje of een bird diaper! Maar nogmaals, beter is om het niet te doen. Zoals Chicowen en Safrena ook al zeggen, neem hem lekker mee in een kooitje (die je met een doek half afdekt tegen de tocht).

Parkieten-Freak

Citaat van: Parkietjuh op juni 06, 2007, 20:19:39
Hoi,

Ik zou graag een soort kettingkje of touwtje aan het pootje van mijn toekomstige parkietje willen doen zodat ik deze naar buiten kan nemen.
Hoe moet ik dit doen of heeft iemand een site om dit te bestellen?

Groetjes

Absoluut niet doen, de redenen waarom je het niet moet doen zijn inmiddels al duidelijk uitgelegd.
Als je toch een kettinkje om een pootje doet zal dit 100% resulteren in zeer ernstige schade aan het pootje.
Doe dit dus nooit!!!


Idske

 :o ik sluit me aan bij bovenstaande reacties.

er kan van alles misgaan doe dit aub niet.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkietjuh


Joske

Gelukkig maar...

Heb een kleine toevoeging nog:

Op Koninginnedag zag ik een oude man (zo'n rocker met leren kleding) met een valkparkiet op zijn schouder (vond-ie vast erg stoer). Toen ik goed keek zag ik dat het arme dier een ketting op z'n pootje had die aan de jas van de man vast zat. Het diertje was volledig opgefokt en heel agressief. Drentelde een beetje heen en weer enzo, kortom, heel erg zielig.
:o

Maar gelukkig heb je al besloten het niet te doen! :)

De meeste parkietjes vinden het erg fijn, in de kooi naar buiten met mooi weer. Pas alleen op voor felle zon en/of harde wind.

roha

Ik hoop ook dat de anderen je echt overtuigd hebben!!
Ik sluit me nl. ook aan bij de vorige reakties!
Soms zie je ook wel eens mensen met een grijze roodstaart aan zo'n ketting op een schouder. Ze zijn dan vaak ook nog eens gekortwiekt aan beide vleugels! Ik krijg ook absoluut niet de indruk dat zo'n dier gelukkig is op zo'n schouder. Vaak zitten ze ook slecht in hun verenpak.
Waarom zou je een vogel naar buiten willen nemem op deze manier?
Wat is de achterliggende gedachte?

Meltjuh

Een kettinkje om de poot is trouwens verboden :-\