Mijn vader&mijn moeder zijn allergisch

Gestart door Zovie, juni 06, 2007, 19:34:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zovie

Hallo ik ben sophie en ik ben `11 jaar.. Ik zou heel heel heel graag een parkietje willen maar 1 probleem.. mijn vader en mijn moeder zijn allergisch! Als ik mijn parkietje nou op mijn kamer zet hebben ze er dan minder last van? Is er een mogelijkheid om de allergie voor mijn ouders weg te halen ofzo? Als ik alles goed tocht in mijn kamer en alle haartjes die vallen weghaal.. Zou ik dan een parkietje kunnen hebben ?!
Help me asjebliefd ik heb echt gehuild omdat ik nog nooit dieren heb gehad! Weet iemand een oplossing plaats asjebliefd.
Groetjes sophie.

Belleo

Hoi Sophie,

Wat jammer dat allebei je ouders allergisch zijn voor parkietjes :(
Maar ik denk dat als je een parkietje op je kamer neer zet boven je ouders er niet zoveel last van zullen hebben omdat ze daar niet de hele dag zijn toch  ;)
Wel wil ik even zeggen dat je je parkietje niet in de tocht mag zetten want dan kan je parkietje ziek worden maar even elke dag een uurtje luchten kan geloof ik wel. En parkietjes hebben ook geen haren maar veertjes, maar geloof dat je dat ook bedoelde niet?
Toch zal de beslissing aan je ouders moeten zijn dus misschien kan je er nog eens over praten ook omdat je nooit eerder een huisdiertje hebt gehad? Denk er dan wel aan dat met de juiste zorg een parkietje ouders dan 10 en misschien zelf 15 jaar kan worden.

Groetjes Anne.

Cropje

Hoi Iris,

Ik denk dat je dit vooral heel goed moet overleggen met je ouders. Ik ben zelf erg allergisch (niet voor parkietjes gelukkig!) en ik kan je vertellen dat het echt heel erg vervelend is hoor! Als je ze op je kamer houdt, hebben je ouders er in de andere kamers minder last van. Maar je moet een aantal dingen niet vergeten:

1. De kamer/gang/overloop waar de deur van jou kamer op uitkomt, daar kunnen je ouders ook last van hebben, er waait, of je het goed schoonhoudt of niet, er komt altijd wel iets onder de deur door.

2. Als jij een parkietje op je kamer hebt, kunnen je ouders daar dus niet meer komen, dus geen was ophalen, geen schone was terugleggen, ze kunnen er niet opruimen, of je verzorgen als je ziek op bed ligt. Jij vindt het misschien wel prettig, als je ouders niet meer op je kamer komen maar vinden je ouders dat  wel leuk?

3. Parkietjes geven een hoop rotzooi: veertjes, stof, zaadschilletjes, één keer fladderen met hun vleugels, en je hele kamer ligt ermee bezaaid. En aangezien je ouders niet op je kamer kunnen komen, zal je het zelf moeten opruimen. Wil je dat wel?

Ik snap dat het voor jou heel vervelend is dat je nu geen huisdieren mag omdat je ouders allergisch zijn, maar ik snap je ouders ook. Ik heb heel erg last van hooikoorts en heb de afgelopen dagen (nu ook nog) met een kriebelende loopneus, tranende prikkende ogen en allemaal volle holtes rondgelopen. Dat is echt geen pretje.

Als ik jou was zou ik gewoon even heel goed met je ouders overleggen. Het is voor hun natuurlijk niet leuk dat ze allergisch zijn, maar het is voor jou al helemaal niet leuk dat je nu geen huisdier mag. Misschien kunnen ze goed uit (laten) zoeken voor welke dieren ze allergisch zijn. Misschien is er dan een leuk dier bij waar ze wel tegen kunnen!

Succes en laat ons weten wat het wordt!

Parkieten-Freak

Ik sluit me helemaal bij Cropje aan.
Het is helemaal niet leuk voor je dat je geen huisdieren hebt.
Het is echter nog veel erger als je een grasparkietje hebt en daar alsnog afstand van moet doen vanwege de allergie van je ouders......



Moppers

Er bestaan immuniteitskuren tegen bepaalde allergieen. Of die er ook zijn voor allergie voor parkieten, dat weet ik niet. Jullie huisarts weet dat wel, of hij/zij kan het opzoeken.

Via je huisarts kunnen je ouders zich ook uitgebreid laten testen. Weten ze zeker dat ze ook voor parkieten allergisch zijn? Of zijn ze misschien alleen allergisch voor dieren met haar, en gaan ze er dus vanuit dat ze voor alle dieren allergisch zijn? Want dat je allergisch bent voor 1 bepaald dier, wil nog helemaal niet zeggen dat je dat dan gelijk voor alle dieren bent.

Zovie

Ik maak tog altijd al mijn kamer zelf schoon.
Maar mijn vader zegt dat de vezeltjes die rond vliegen gewoon overal komen is dat waar denken jullie... Heel misschien krijg ik ereentje in naam der weetikveel hoop ik dat het mag! Bedankt voor jullie reactie's kusje sophie.

Cropje

Je vader heeft wel een beetje gelijk vrees ik. Het zijn niet de hele veertjes waar allergische mensen niet tegen kunnen, maar het zijn stukjes van de huid van de parkiet. Die stukjes huid komen de hele dag door los, vergelijk het maar met hoe wij mensen zo nu en dan haren verliezen. Die stukjes huid zijn heeeeeel klein en licht, ze waaien dus snel alle kanten op en met schoonmaken zie je ze vaak nieteens...
Natuurlijk zijn het er in jou kamer veel meer dan in de rest van het huis, maar ze komen er wel. Als je ouders heel erg allergisch zijn, kunnen ze daar veel last van hebben. Als ze niet zo heel erg allergisch zijn, zal het meevallen.
Als je er toch eentje mag, moet je regelmatig je kamer stoffen en zuigen, en dan moeten je ouders de rest van het huis ook regelmatig schoonmaken...

Zovie

Ehm,
Mijn moeder valt wel mee maar mijn vader is HEEL erg allergisch... Maar wij hebben een hulp en die maakt 1 keer per week het huis schoon en ik stofzuig al vaak mijn kamer.. en ja ze zijn allergisch voor ALLE DIEREN. Ongelofelijk maar waar...

Scotty - Keecko

Hoi Sophie,

Als je vader heel allergisch is, zou ik echt geen parkietje aanschaffen, hoe moeilijk de keuze ook is... :(

Grote kans dat je parkietje weg moet, omdat je vader (en misschien je moeder ook wel) gezondheidsproblemen krijgt. Ik zou het heel erg vinden als ik een parkietje kreeg en ik die na een paar weken weg zou moeten brengen... :'( Ben je er net aan gehecht...

Ik vind het echt heel erg rot voor je dat je ouders allergisch zijn voor dieren... Hebben ze ook een test gedaan, waaruit blijkt dat ze allergisch zijn voor alle dieren?

Groetjes, Ilse

karin v h

Ja, dan is er maar 1 oplossing - vissen daar zijn ze vast niet allergisch voor!
Een andere optie is een 'naakte kat' of 'naakte hond'. Deze zijn speciaal voor mensen met allergien.

Er is veel aan te doen maar als ouders niet willen houdt het op. Kun je niet een buitenbeest nemen. Konijnen hoeven in principe niet binnen te komen.
Ik begrijp dat je graag een parkietje is maar een parkietjes stuift enorm.
Ik ben zelf zwaar allergisch maar doordat ik vanaf mijn 6 e jaar een huisdier had mocht ik het van de longarts houden en als ze mij nu prikken op allergien komt echt alles op behalve de parkietjes die maar een heel klein beetje. Dit komt omdat je in de loop der jaren een antistof bent gaan opbouwen in je lichaam.
Je zult het op moeten geven en opzoek gaan naar een dier wat wel kan. Misschien mag je wel een paard.
Groetjes karin

roha

Ik vind het ook sneu voor je dat je ouders, vooral je vader, allergisch zijn voor dieren.
Voor hen is het natuurlijk ook niet fijn.
Ik denk dat het het beste is om een paar jaar te wachten, tot je op jezelf woont.


Mars

Schildpadjes? Zijn altijd ook erg leuk!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..