Verf Van Tralies Bijten

Gestart door Femmetje, juli 18, 2005, 12:31:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Femmetje

Na mijn terugkomst van vakantie schrok ik mij dood toen ik de kooi zag:

Een van mijn twee parkietjes heeft allemaal verf van de tralies afgebeten  :angry:  :blink:

Ik snap er nix van, en ik maak mij er wel ongerust over.
Ik heb al zo'n witte platte bijtsteen en een paar andere knabbeldingen in de kooi, dus waarom doet ze dit?

Ook vraag ik mij af of het goed is voor haar gezondheid. Dat lijkt mij niet!
Kan mijn parkietje overlijden door het opeten van de verf?  :(

Wie heeft er raad, want mijn hele kooi gaat eraan, en misschien mijn vogeltje ook wel  :(

x fem

Safrena

#1
Hey Femmetje

Hebben je parkietjes alleen thuis gezeten tijdens je vakantie?

Zo ja,  lijkt het me dan niet uit verveling vermits ze speelgoed voldoende hebben maar eerder uit frustratie.

Normaal eten parkietjes dit niet op hoor die verf maar verf is inderdaad niet gezond voor parkietjes.
Echter de meeste  parkieten kooien  zijn vaak met niet giftige verf behandeld.

Vele groetjes

Femmetje

Ik heb best aardig wat speeltjes in de kooi, er is gezelschap van een ander parkietje,.....

Dus waarom zou ze gefrusteerd zijn?  :huh:

Sonja

Hoi Femmetje,

Ik denk omdat ze jou gemist hebben.... ;)
Parkietjes kunnen zich soms zelfs beledigd gedragen, dat heb ik zelf meegemaakt met mijn vorige parkiet.
Als ik op vakantie was geweest, en hem weer op kwam halen, was meneer echt in zijn kleine parkieten"kuifje" gepikt, en wilde niet bij me komen zitten... Hij keurde me geen blik waardig. Gelukkig was dat na 1 dag weer voorbij, maar ik vond het toch altijd wel grappig, zo'n klein vogeltje, en dan zo beledigd doen, echt even laten merken dat hij vond dat ik hem "in de steek" had gelaten.
Het blijven vogeltjes met karakter, onze lieve parkietjes, en dat is nu precies de reden, waarom ik zo gek op ze ben! :P

Groetjes, Sonja.

Safrena

#4
Hey Femmke

Als je parkietjes lange tijd alleen zijn tijdens je vakantie dan geraken ze gefrusteerd ondanks ze met twee zijn.

Je parkietjes zijn gewend om aandacht te krijgen van elkaar maar ook van jou en dat hebben ze niet gekregen toen ze alleen waren tijdens je vakantie en daarom dat je parkietjes gefrustreerd geworden zijn

Parkietjes zijn echte gezelschapsdiertjes en hebben echt heel veel aandacht nodig.
Dat is een van de reden waarom wij de mensen steeds aanraden om hun parkietjes naar een logeer adres te doen waar iemand aanwezig is.
Ook al ben je maar voor een paar dagen weg.
Dagelijs hun vers eten en drinken komen geven is niet voldoende. ze hebben echt ook veel aandacht nodig.

vele groetjes

Femmetje

#5
Tja, dat zou wel kunnen, MAAARRR.....

Ze zijn nog niet echt tam. Ik heb ze ook nog maar twee maanden of zo, en het vrouwtje (de traliesbijtster :P) krijg ik nauwelijks op mijn vinger... Dus ik denk niet dat ze echt aan mij gehecht is??


Ook al zijn ze nog niet tam
Ze zijn al 2 maanden bij jou
en al zou je denken van niet
toch zijn ze al zeer gehecht aan jou  ;)
gr safrena

Bolle

Hoi Femmetje,

Die twee van mij heb ik ook pas 3 maanden en tijdens mijn vakantie zijn ze naar een ander gezin gegaan, maar evengoed hebben ze aardig wat tralies kaalgeknabbeld. Snapte er ook nix van. Maar ik bin inmiddels een week terug van vakantie, heb een extra schommel en laddertje in de kooi gedaan en nu heb ik ze niet meer kunnen betrappen op het kaalknabbelen van de tralies. Dus hopelijk is het nu afgelopen en werkt dit ook bij jou!  :blush:

Groetjes,
Yvonne

Marlies

Hoi,

Ook bij mij is er aan mijn 1 week oude kooi geknabbeld door mijn logeer parkietje, het ergste is dat mijn eigen pietje dit dus nu ook doet. Coco (loge) zit ook aan mijn vensterbank het rubber bij mijn ramen weg te knabbelen zit inmiddels een aardig gat. Ik hoop dat Pietje dit niet overneemt. Ik heb Coco ook voorstraf in zijn kooitje gezet en dicht gedaan. Kan dat knabelen aan het rubber kwaad?? En kan het zijn omdat hij zijn baasjes mist. Normaal als hij bij mij kwam logeren speelde hij met Pietje en ging het goed tot de vorige keer toen kwam hij ook 2 weken logeren en begon aan het behang te knagen. Nu is hij er al ruim 1 week en heeft er nog 3 tegaan maar ik vind het zielig om hem nog 3 weken op te sluiten in zijn kooi. Terwiijl Pietje wel mag rond dartelen.

groetjes Marlies , Pietjes, coco (loge) en .....

Sonja

Hoi Marlies,

Knabbelen aan rubber lijkt me niet echt gezond voor Coco.
Misschien kun je de plek waar hij het rubber kapot knabbelt afdekken, zodat hij er niet meer bij kan. Bied hem veel (goede) alternatieven ervoor in de plaats, zoals lege eierdoosjes, wilgentakjes, lege toiletrolletjes, e.d.
Dit gedrag kan zeker wel komen, omdat hij zijn baasjes en zijn vertrouwde omgeving mist. Persoonlijk denk ik dat je er geen goed aan doet om hem in zijn kooitje te zetten, en hem er niet uit te laten. Daardoor werk je verveling in de hand, en gaat hij zich helemaal gefrustreerd voelen, zeker omdat hij ziet dat Pietje wel vrolijk rondvliegt en speelt.
Het beste lijkt me om bovenstaande dingen eens uit te proberen, en kijken of dat helpt.

Veel succes. ;)

Groetjes, Sonja.