Vreemd parkietje

Gestart door haseena, juni 05, 2007, 12:38:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

haseena

Hoi het is al een lange tijd geleden voor ik hier voor het laatst was.
Maar I´m Back:P

Ik had een vraagje mijn parkiet yasmina doet een beetje vreemd ze gaat op haar stokje zitten en dan een beetje naar achter leunen ik weet niet of dit met broeden heeft te maken maar mijn andere parkiet yoshua springt ook heel vaak op haar.(dus ze willen dingesen)..
Ze gaat ook vaak in de broed hoekje en ik hoor haar knagen aan de hout en dat is het eingelijk dan komt ze er weer uit en verder gebeurt er niks . Hier mee is ze al 3 maanden mee bezig dus ik ben natuurlijk heel erg benieuwd of ze nou wel een eitje kan krijgen,
Maar ik heb dus pas vandaag opgemerkt dat ze zo naar achter leunde.
Nou ik hoop dat jullie weten wat voor symptoon dat is .
En nog een vraagje: Alleen Yasmina gaat in de broedhoekje nooit yoshua en als ze paren dan doen ze dat gewoon eingelijk buiten dus op de kooi of in de kooi maar niet in de broedbakje zelf.

doei doei

Safrena

Hey haseena

Het achter uit leunen op de stok , daarmee geeft je popje aan, dat ze wil paren met je mannetje ;D

Het paren moet ook niet in het broedblok gebeuren om later eitjes te hebben, ik zou zeggen laat ze gewoon lekker hun gang gaan ;)
Het vaak in het broedblok gaan, het knagen aan het blok enz, wijzen erop dat je popje wil broeden.
Soms gaat het mannetje mee het broedblok in, soms ook niet, dat hangt van de parkietjes af


Laat ze lekker doen, heb geduld en geniet ervan, en wie weet zie je snel eitjes in het blok liggen ;)

Vele groetjes