in korte tijd vermagerd?

Gestart door Belleo, juni 02, 2007, 19:27:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hallo allemaal,

Afelopen weeek viel mij steeds meer op dat Belle veel minder at dan voorheen. Nu heb ik haar gewogen, is ze van 32 gram ineens naar 30 gram gegaan. Nu is ze nooit heel zwaar geweest en ook een tijd 29 gram geweest maar met het Xtra Vital voer is ze weer goed aangekomen. Ik heb totaal niets anders gedaan met het geven van zaad en ze krijgt ook geregeld een stukje fruit of groente. Ze zit ook niet in de rui rui maar toch heb ik het idee dat het door haar tekort aan voedsel ze veertjes verliest ??

Weet iemand waardoor ze ineens minder is gaan eten want ze oogt totaal niet ziek en ik merk vaak al vrij snel als er iets mis is met haar maar ik maak me hier wel erg zorgen over. De trosgierst is helaas op en ik kan maandag pas weer naar de winkel om het te halen dus dat kan ik haar ook niet geven ;-((

Belleo

Je voelt ook duidelijk en scherp haar bosrtbeen dus dat is voor mij echt de reden geweest om even hier een berichtje te plaatsen.

Safrena

Hey Belleo

Een parkietje dat plots zo vermagerd is inderdaad niet goed.
Misschien heeft ze een slechte dag waardoor ze wat minder eet ofzo

Toch zou ik zo snel mogelijk even haar krop en poepjes laten onderzoeken voor eventuele ziektes, zoals bv de megabacterie

Vele groetjes

Belleo

okee, bedankt voor je antwoord.

Wat kan ik me precies voorstellen bij de 'megabacterie'?
Wat jij schreef over slechte dag Safrena dat is denk ik niet het geval want dit gedrag vertoont ze al ong. 4/5 dagen maar ik zal het nog even in de gaten houden. Ik heb haar toenet noge ven op der etensbakje gezet en ze eet nu wel wat maar ook niet echt veel.


Safrena

Hey Belleo

De megabacterie is een verschrikkelijke ziekte  :'(

Op onderstaande link kun je meer lezen over de megabacterie 

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,11896.0.html

Mijn lieve meisje heeft het gehad en is er aan overleden, haar verhaal (verloop) van de ziekte kun je hieronder lezen

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,11365.0.html

Echter, ik wil je niet bang maken daarvoor.
Het beste kun je eerst de krop en de poepjes laten onderzoeken voor je aan deze gaat denken.
Vermageren kan zoveel reden hebben.

Omdat het al een dag of vier is dat ze zo weinig eet, kun je beter niet te lang meer wachten maar toch zo snel mogelijk even langs een vogelarts of dierenarts met kennis van vogeltjes gaan

Vele groetjes

Belleo

Nou ik heb gelukkig goed nieuws ;D

Ik heb haar met wat aandringen weer op het (zo lijkt het vandaag in ieder geval te zijn) goede pad gekregen. Een kweker in de buurt zei dat parkieten in de zomer altijd minder eten dan in de winter en hij vroeg ook of ik der wel krachtvoer gaf dus dat heb ik nu ook ook maar gegeven rul gemaakt met roseviseé ;) ik hoop echt dat dat het geval is want ik moet er niet aan denken dat ze een ziekte onder de leden heeft omdat ze een inteelt vogeltje is :'(

P.S krachtvoer kan je toch ook rul maken met water of hoeft dat niet?

Safrena

Citaat van: Belleo op juni 03, 2007, 19:36:57
...

P.S krachtvoer kan je toch ook rul maken met water of hoeft dat niet?


Hey Belleo

Gelukkig eet je parkietje alweer wat meer.
Hou haar toch maar goed in het oog, en bij twijfel toch beter maar even laten onderzoeken
Parkietjes zijn namelijk goede toneel spelers en laten vaak pas en een heel laat stadium zien dat ze ziek zijn

Krachtvoer(eivoer) mag je met water maken, maar dat moet niet.
Die keuze is aan jou en je parkietje, het is maar hoe je parkietje het, het liefste eet ;)

Vele groetjes

Belleo

Hay Safrena,

Ik heb 2 verschillende pakken, 1 met krachtvoer 1 met eivoer dat is toch niet hetzelfde ??? want bij mij is het krachtvoer donkerder (bruiniger) van kleur dan het eivoer (ruikt bijde trouwens wel bijna hetzelfde).
Belle eet wel als ik haar op het etensbakje zet maar ook maar een paar zaadjes, wel eet ze gulzig der appel en der krachtvoer ook wel een beetje maar duurt heel lang voordat ze iets heeft opgegeten.

Ze is ook wel een betje lui, ik heb 2 van die kleine witte stenen etensbakjes met een doornee van 5.5 cm of zoiets dus kan ze omdat ze rond zijn het hele bakje rond lopen. Meestal (laat ik zeggen váák) draait ze zich om op het bakje als ze geen zin meer heeft in eten of water en dan blijft ze zo gerust 2 uur zitten dutten ondertussen ze gewoon terug kan op de stok en dan heeft ze in der zaadjes gepoept en in het water dus ik moet elke dag wel het eten (en water natuurlijk) verversen  :( ;)
Maar dat was even of-topic ;)

Ik ben allang blij dat ze überhoud iets eet nu hopelijk wordt het meer dan dat ze nu doet.

Groetjes