Slaapt Niet Normaal

Gestart door darth vader, juli 17, 2005, 23:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

darth vader

hallo

ik heb een vraagje mijn vogel slaapt niet helemaal normaal

wel op een pootje maar een beetje opgezet en en heeft ook nooit zijn hoofd in zijn veertjes moet ik me nu sorgen maken

Dick uit Aruba

Het is heel normaal als je parkietjes ietwat opgezet slaapt en niet alle parkieten slapen altijd met hun snavel tussen hun veertjes. Als je parkiet voor de rest gewonn "normaal" is, dan zou ik me zeker geen zorgen maken.

Echter, als je parkiet opgezet zit als hij niet slaapt maar gewoon wakker is, kan dat wel duiden op dat hij ziek is en is het verstandig dat je even voor de zekerheid langs de dierenarts ga.

darth vader

soms zit hij wel even opgezet maar als ik het koojtje openzet schiet ie er eruit en kwetterd hij lekker rond maar wat betekent dan als hij hij een beetje met opgezette veertje zit als je hem aait of een kus geeft

Sonja

Hoi Darth Vader,

Het betekent dat hij zich lekker op zijn gemak voelt bij jou, en je erg lief vindt.
Als je parkietje graag geaaid wil worden, zet hij ook meestal zijn veertjes (van zijn koppie) wat op, en draait zijn kopje net zo naar je toe, dat je hem precies daar kriebelt, waar hij het het liefste heeft. :)

Groetjes, Sonja.