hoe kan ik dat weten???

Gestart door ***anita***, mei 30, 2007, 17:16:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hoi hoi ik heb een vraag...
ik heb een koppel...
maar ik weet niet hoe ik kan weten of die eitjes in zijn buik heeft????
ja,ik weet wel dat die vraag van me een dom vraag is maar ja!!!
:-* :-* :-*

bye bye

cicinioh

hey

eitjesdalen af en de schaal komt er pas rond tijdens het zakken in de buik en zodra ze kan leggen zal ze ook leggen.

Maar ik heb zelf ook nog een vraag  ??? Ik heb een parkietje, en die z'n onderlijfje is al 2dagen heel dik :o ik heb schrik dat daar een eitje vast zit wat niet kan komen :/ zij is ook wat agressiever de laatste 2dagen. Hoe kan ik zeker weten of het eitje "vast" zit?

groetjes :

mick

9. Legnood:
Legnood wil zeggen dat je parkietje haar eitje niet kan leggen. Dit kan komen door: - of eieren zonder kalkschaal (windei)
- of te vochtige, tochtige behuizing
- of het parkietje is te dik of te jong of te zwak
- of door een plotselinge weersverandering
- of door vitamine gebrek (verkeerde voeding)
Een grasparkietje dat legnood heeft herken je aan het "opgeblazen en stilletjes" in een hoekje van de kooi op de bodem of op haar nestje zit. Met opgezette veertjes en met een hevige, hijgende ademhaling ziet zij er ziek en zielig uit. Ze zal weinig of helemaal niet meer eten.


cicinioh

Citaat van: mick op mei 30, 2007, 18:48:04

Een grasparkietje dat legnood heeft herken je aan het "opgeblazen en stilletjes" in een hoekje van de kooi op de bodem of op haar nestje zit. Met opgezette veertjes en met een hevige, hijgende ademhaling ziet zij er ziek en zielig uit. Ze zal weinig of helemaal niet meer eten.


Opgeblazen wel een beetje en zij is nooit echt een luidruchtige geweest.. maar de rest komt niet overheen..  DUs dan mag ik er vanuit gaan dat ze geen legnood heeft?

ashley

hallo, anita

die vraag stelde ik een tijdje terug ook.
dus ik weet het wel en heb het ook zelf gezien daarna.
het kontje word 2 dagen voor ze de eieren gaat leggen dikker en als je kijkt naar het poepgaatje is het daar rozer en het vogeltje heeft ook grotere poepjes.

maar zit je vogeltje al vaak in het broedhokje dan??

groetjes ashley

Mars

Als ze wat opgezette veertjes heeft en vrij rustig is, dan is het wel een teken dat ze zich niet fit voelt. Sosm worden ze onder invloed van de rui wat rustiger, maar als ze niet in de rui is kun je beter even een vogelarts raadplegen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Ik wil toch nog even iets zeggen voor het slotje erop gaat.
Bij mij is Sara uiteindelijk gestorven aan legnood.
Sara was eigenlijk tot de een na laatste dag zeer vrolijk en at heel goed alleen had ze een behoorlijke dikke harde buik.
Dus dat een parkietje met zich terugtrekt en stilletjes in een kooi zit gaat lang niet altijd op.
Denk daar wel om.
groetjes karin

***anita***

nee,mijn parkiet heeft geen dikke/harde buik en eerst ging ze de blok niet in maar nu wel ik hoop dat ze land mag leven ::)

maar jammer dat sara gestorven is :(